سازمان بهداشت جهانی: آبله میمون در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی نیست

سازمان بهداشت جهانی: آبله میمون در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی نیست

روز جدید WHO: آبله میمون در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی نیست، اما هنوز چیزهای زیادی در مورد این بیماری ناشناخته است

روزاموند لوئیس، کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی، گفت: “انتظار نمی رود صدها مورد گزارش شده از آبله به یک اپیدمی دیگر تبدیل شود، اگرچه هنوز اطلاعات ناشناخته زیادی در مورد این بیماری وجود دارد.” از جمله اینکه دقیقاً چگونه گسترش یافته است و اینکه آیا توقف ایمن سازی آبله در چند دهه گذشته می تواند به نحوی انتقال آن را تسریع کند یا خیر.

در حالی که اسکای نیوز قبلاً به نقل از دیلی میل گزارش داده بود که منبع اصلی شیوع ویروس آبله میمون از جزایر قناری است، دکتر لوئیس گفت: “با تاکید بر این که اکثریت قریب به اتفاق، با توجه به فراوانی همجنس گرایی در ده ها کشور اطراف در جهان، مهم است که کارشناسان بتوانند تحقیقات بیشتری انجام دهند. توضیح این موضوع بسیار مهم است زیرا به نظر می رسد ما با روشی از انتقال روبرو هستیم که ممکن است در گذشته کمتر شناخته شده باشد.

او گفت: «ما در حال حاضر نگران یک اپیدمی جهانی نیستیم. ما نگران هستیم که اگر مردم دانش و اطلاعات لازم برای محافظت از خود را نداشته باشند، ممکن است با قرار گرفتن در معرض ویروس آلوده شوند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد که 23 کشوری که قبلا هیچ موردی از آبله میمون نداشته اند، بیش از 250 مورد را گزارش کرده اند. دیروز (دوشنبه) 71 مورد دیگر آبله میمون در بریتانیا شناسایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید