سازمان بهداشت جهانی خواستار سقط جنین قبل از تولد شده است!


ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819285

سازمان بهداشت جهانی به بهانه ایمنی و سلامت زنان و دختران، دستورالعمل‌های جدیدی را درباره سقط جنین صادر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایت سازمان جهانی بهداشت (WHO) دستورالعمل های جدیدی را برای سقط جنین به بهانه سلامت زنان و دختران منتشر می کند تا از 25 میلیون سقط جنین خطرناکی که هر ساله رخ می دهد جلوگیری کند.

در این گزارش آمده است که خدمات ناایمن سقط جنین باعث مرگ و میر و صدمات بسیاری می شود که قابل پیشگیری و توصیه می شود و خدمات سقط جنین باید به راحتی برای زنان و دختران قابل دسترسی باشد.

این دستورالعمل ها شامل بیش از 50 توصیه، از جمله آزمایشات بالینی، ارائه مراقبت های بهداشتی و مداخلات قانونی و سیاستی در حمایت از مراقبت با کیفیت سقط جنین است.

گزارش سازمان جهانی بهداشت بیان می‌کند که علاوه بر توصیه‌ها و خدمات بالینی، موانع پزشکی غیرضروری مانند جرم‌شناسی و زمان‌های انتظار اجباری توسط دیگران مانند اعضای خانواده باید برداشته شود. و حتی محدودیت های مربوط به زمان سقط جنین در دوران بارداری نیز باید برداشته شود، زیرا این امر می تواند سقط جنین را خطرناک کند.

در ادامه این گزارش آمده است که اکثر کشورها در شرایط خاصی اجازه سقط جنین را می دهند و حدود 20 کشور هیچ مبنای قانونی برای سقط جنین ندارند. بیش از سه کشور از هر چهار کشور مجازات قانونی برای سقط جنین دارند که می تواند شامل حبس یا جریمه های سنگین باشد، و اکنون دکتر گاناترا، رئیس دفتر پیشگیری از سقط جنین خطرناک سازمان جهانی بهداشت، معتقد است سقط جنین ایمن حیاتی است. کافی نیست. . و همه خدمات مراقبتی در این زمینه باید به تصمیمات زنان و دختران احترام بگذارند و اطمینان حاصل کنند که بدون انگ و محکومیت با آنها رفتار می شود و هیچ کس در معرض سوء استفاده یا آسیب قرار نمی گیرد، مانند گزارش دادن به پلیس.

موضوع سقط جنین در سال های اخیر توسط طرفداران آن دیگر به سقط جنین های همراه با نقص و بیماری و قطع عضو ختم نمی شود و هر بار دایره اختیاری آن گسترش می یابد. اگر جنین های معیوب در سال های گذشته سقط می شدند و سپس جنین های ناخواسته در اوایل بارداری، طرفداران سقط جنین، بحث سقط دیررس و حتی سقط جنین پس از زایمان را مطرح کرده اند. طبق لایحه ای در ایالت مریلند آمریکا، والدین می توانند حتی نوزاد خود را تا 28 روز پس از تولد سقط کنند. به گونه ای که از شرایط و نیازهای مرتبط با زندگی محروم شوند! و همه این تصمیمات برای کشتن نوزادان و جنین های بی گناه با برچسب سلامت خانواده گرفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید