سازمان بهداشت جهانی: دو زیرگروه جدید Omicron سرعت انتقال سریع تری دارند

سازمان بهداشت جهانی: دو زیرگروه جدید Omicron سرعت انتقال سریع تری دارند

روز جدید سازمان بهداشت جهانی (WHO) مواردی از زیرگروه‌های جدید کروناویروس را که منشا آن از omicron در برخی از نقاط جهان است، ثبت کرده است. این آژانس می‌گوید که زیرگروه‌های جدید نرخ عفونت بالاتری دارند، اما مطالعات هنوز میزان مرگ و میر آنها را مشخص نکرده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) مواردی از زیرگروه‌های جدید کروناویروس را که منشا آن از omicron در برخی از نقاط جهان است، ثبت کرده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز دوشنبه اعلام کرد که ده‌ها زیرواحد جدید کروناویروس را ردیابی می‌کند، اما همچنان تردید دارد که آیا آنها عفونی هستند یا خطرناک.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، زیرگروه‌های جدید به نام‌های BA4 و BA5 در واقع از نسخه اصلی BA1 و BA2 Omicron مشتق شده‌اند که تقریباً 94 درصد از بیماران مبتلا به تاج را در سراسر جهان نشان می‌دهند.

سازمان جهانی بهداشت می گوید دسترسی به زیرگروه های جدید به دلیل تنوع زیاد آنها دشوار است و مطالعه آنها را دشوار می کند. این سازمان می‌گوید که زیرگروه‌های جدید نرخ عفونت بالاتری دارند، اما مطالعات هنوز میزان مرگ و میر آنها را مشخص نکرده است.

اداره بهداشت بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که موارد ابتلا به تاج BA4 در آفریقای جنوبی، دانمارک، بوتسوانا، اسکاتلند و بریتانیا بین 10 ژانویه تا 30 مارس گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید