سازمان بودجه برنامه بدترین رفتار را با معلمان در پایان سال دارد

سازمان بودجه برنامه بدترین رفتار را با معلمان در پایان سال دارد

محمد وحیدی در گفت و گو با خانه ملت با ابراز تاسف از بی توجهی مسئولان دولتی به پرداخت حقوق معلمان در آستانه سال جدید، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس رتبه بندی معلمان را تصویب کرد، لازم است دستورات در کنار آنها اجرا شود. معوقات از اول شهریور 1400 پرداخت شد، همچنین در قانون بودجه 1401 مبلغ 38 همت برای اجرای آن پیش بینی شده بود، علاوه بر پرداخت حقوق معلمان، بودجه لازم برای ارزشیابی معلمان نیز باید پرداخت شود. توسط این مکان

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در شورای اسلامی ادامه داد: البته با توجه به اعتراضات نسبت به اجرای دستورات معلمان، لازم به ذکر است که اجرای نهایی این دستور منوط به کار این وزارتخانه به آموزش و پرورش و سازمان برنامه-بودجه است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مذاکراتی که با دفتر رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سایر ارکان دولت که در این زمینه مسئولیت دارند، گفت: وی در خصوص مطالبات جامعه فرهنگیان توضیح داد: قبلا در مجلس در قالب تذکر و اخطار قانون اساسی تاکید کرده ام که این مبلغ پیش بینی شده مشمول کسر نمی شود و مربوط به حقوق خالص فرهنگیان بوده و حتی می باشد. مشروط به پاداش مستمری بگیرانی که در سال جاری هستند و درخواست کرده اند از این محل پرداخت نشود، اما کل مبلغ طبق برآورد معلمان هزینه شود و برای اجرای این مصوبه در سال آینده، بودجه لازم باید در جدول ارائه شود.

وی افزود: جای تاسف است که نمی دانیم رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه دستور می دهد یا آن سازمان به همه دستور می دهد، زیرا وقتی رئیس جمهور در جلسه علنی دولت اعلام می کند باید رتبه بندی هم باشد. بر اساس نامه ای که وزیر آموزش و پرورش نوشت و دستور داد اقداماتی از سوی معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه انجام شود زیرا التهاباتی در فضای عمومی جامعه وجود دارد و حقوق معلمان تا پایان سال پرداخت نمی شود. امسال. سال آقایان میرکاظمی، علی احمدی و طاهری چه پاسخی برای جامعه فرهنگی دارند؟

وحیدی تصریح کرد: وقتی بیشترین جمعیت کارکنان دولت را فرهنگیان تشکیل می دهند، چه کسانی از نارضایتی این قشر برخوردار خواهند شد؟ آیا در کشوری که سالیانه بیش از 1500 حمت در بودجه جاری پرداخت می شود، آیا پرداخت 7 حمت شکاف حقوق معلمان باید تا پایان سال به تعویق بیفتد؟ ?

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در قالب تذکری یادآور شد: آقای میرکاظمی و زیرمجموعه های معاونت آموزشی و فرهنگی باید نسبت به اجرای بودجه خود پاسخگو باشند و آموزش و پرورش را مبنای اصلی کار قرار دهند. حرکت نظام و متاسفانه بدترین رفتار با جامعه فرهنگی رخ داد.

عضو کمیته آموزش، پژوهش و فناوری شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم در این ساعات پایانی سال، آنچه حق جامعه فرهنگیان است به خانواده های آنان داده شود و با پرداخت حقوق آنها شرایط فراهم شود. برای رفع کافی نیازهای خانواده خود تضمین شود.

دیدگاهتان را بنویسید