سازمان ثبت اسناد: نام «شرکت کوروش» جعلی است/ شرکتی با این نام ثبت نشده است/ حتی سربازان صحرا هم می توانند ثبت نام کنند.

سازمان ثبت اسناد: نام «شرکت کوروش» جعلی است/ شرکتی با این نام ثبت نشده است/ حتی سربازان صحرا هم می توانند ثبت نام کنند.

مدیرکل ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد گفت: مهم ترین نکته در مورد شرکت کوروش این است که شرکتی با این نام در اداره کل ثبت شرکت ها ثبت نمی شود و این نام توسط خود شخص جعل می شود! فقط شرکت «کوروش پردازان آیسا» به نام شریفیان ثبت شده است.

تسنیم: ابوالفضل نصیری; مدیرکل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مطالب منتشر شده در خصوص شرکت “شرکت کوروش” اظهار داشت: در خصوص شرکت “شرکت کوروش” مهمتر از همه این است که شرکتی به نام شرکت کوروش در اداره کل ثبت شرکت ها تاکنون به ثبت نرسیده و این نام توسط خود شخص جعل شده است!

وی افزود: باید از نهادهای ذیربط مانند صنف مربوطه و نیروی انتظامی محل جویا شویم که چرا با این علامت و نام جعلی برخورد نکردند.

نصیری بیان کرد: بر اساس مدارک موجود در سامانه های ثبت شرکت ها، یک شرکت با مسئولیت محدود به نام «کوروش پردازان آیسا» به شماره ثبت 572210 و شناسه ملی 14009763269 در تاریخ 1398/11/08 با مدیرعامل «امیرحسین شریفیان و خطیره» به ثبت رسید. قره داغی.رسید.

مدیرکل ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: تا فروردین ماه امسال حدود 7 تا 8 نفر وارد گروه مدیریتی شرکت کوروش پردازان عیسی شدند و در نهایت در در آخرین تغییرات، آقای گودرزی به عنوان مدیرعامل و آقای شریفیان به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند.

نصیری در پاسخ به این سوال تسنیم که آیا برای ثبت شرکت داشتن کارت پایان خدمت الزامی است، گفت: از نظر ماده 10 قانون وظیفه عمومی و قانون تجارت، مقررات و آئین نامه الزامی به اخذ آن وجود ندارد. کارت پایان خدمت برای اشخاص حقوقی برای عدم تأسیس شرکت و مؤسسه.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه یک سرباز فراری که طبق قانون نباید به او خدمات داده شود، توانست شرکت ثبت کند، گفت: برای ثبت شرکت فقط گواهی گذشته بد از متقاضی می خواهیم و آن شخص (امیرحسین شریفیان) دارد. یک گواهی او داستان بد خود را ارائه کرد و به دلیل عدم تخطی از اسناد مجبور به ارائه خدمات هستیم.

مدیرکل ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت ها و موسسات غیرتجاری که از اداره کل ثبت شرکت ها شماره ثبت دریافت می کنند زیرمجموعه اصناف و نهادهای صدور مجوز هستند که باید بر گردش کار خود نظارت داشته باشند اما متأسفانه بسیاری از شرکت ها و مؤسسات پس از ثبت، نظارتی بر فعالیت آنها توسط اصناف و مراجع ذیربط وجود ندارد.

نصیری با اشاره به پرونده تخلف شرکت کروش گفت: شرکت کروش (کوروش پردازان آیسا) نیز با وجود سوء استفاده از نام خود و استفاده از نام های جعلی با تبلیغات افراد مشهور در بازار اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده است و دستگاه های نظارتی باید هر روز موارد مشکوک آنها را رصد کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل ثبت شرکت ها یک نهاد اعلامی است و حق نظارت مستقیم را ندارد، یادآور شد: اداره کل ثبت شرکت ها آمادگی دارد هرگونه اطلاعات شرکا و پرونده شرکت را طی این سه سال در اختیار مراجع ذیربط قرار دهد. .

مدیرکل ثبت شرکت ها تصریح کرد: بیش از 2 میلیون شرکت و موسسه در کشور به ثبت رسیده و با همکاری این اداره کل بیش از 800 هزار شرکت بر اساس تبصره های 3 و 4 ماده 186 دستورالعمل غیرفعال شده است. قانون مالیات

نصیری در خاتمه گفت: نیاز به ایجاد یک مرکز راهبردی با حضور دستگاه های نظارتی و استفاده از قوانین لازم برای جلوگیری از این گونه حوادث وجود دارد زیرا ممکن است این حوادث تلخ تکرار شود.