سازمان ملل متحد چندین قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرده است

ساعت: 22:12
تاریخ انتشار: 1400/09/19
کد خبر: 1791053

مجمع عمومی سازمان ملل چندین قطعنامه در انتقاد از رژیم صهیونیستی به دلایل مختلف تصویب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دلایل مختلف به طور رسمی قطعنامه های متعددی را علیه رژیم صهیونیستی به تصویب رسانده است.

یونایتد پرس اینترنشنال (UPI) امروز اعلام کرد مجمع عمومی سازمان ملل شش قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرده است.

بر اساس این گزارش، برخی از این قطعنامه ها فعالیت های غیرقانونی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار خروج صهیونیست ها از بلندی های جولان اشغالی شده اند.

بلندی های جولان اشغالی بخشی از استان القنیطره سوریه است. در جریان جنگ شش روزه در سال 1967، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از منطقه را اشغال کرد و در سال 1982 بخش زیادی از آن را به خاک خود ضمیمه کرد. جامعه بین المللی هرگز این را اعتراف نکرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در 26 آوریل 2009 در اقدامی مغایر با قطعنامه های سازمان ملل، اعلامیه حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی در سوریه را به رسمیت شناخت.

قطعنامه 497 شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال 1981 به تصویب اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسید، ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را رد و الحاق سرزمین های اشغالی فلسطین را لغو کرد.

یکی از قطعنامه های درخواست کمک مالی به آوارگان فلسطینی با 16 رای موافق و 1 رای مخالف به تصویب رسید. تنها مخالف این قطعنامه رژیم صهیونیستی بود.

پایگاه داده UPI توسط بسیاری از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد نوشته شده بود که با قطعنامه ها مخالفت کردند و رای ممتنع دادند.

این قطعنامه ها خواستار توقف تمامی فعالیت های شهرک سازی غیرقانونی تحت رژیم صهیونیستی و ساخت دیوار در نوار غزه است. در این قطعنامه ها همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به عملیات نظامی علیه شهروندان فلسطینی و سوری پایان دهد.

یکی از قطعنامه های انتقاد از ساخت شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی فلسطین با 146 رأی موافق و 7 رأی موافق تصویب شد. قطعنامه دیگری مبنی بر خروج رژیم صهیونیستی از بلندی های جولان با 149 رأی موافق و 2 رأی موافق تصویب شد.

همه این قطعنامه ها در ماه گذشته تصویب شد، اما همه آنها در روز جمعه به تصویب رسیدند.

این 6 قطعنامه بخشی از 14 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی است که قرار است تا پایان سال 2021 به تصویب برسد.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌های یهودی‌نشینی زندگی می‌کنند که رژیم صهیونیستی پس از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است.

سازمان ملل و اکثر کشورهای جهان شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می دانند زیرا این رژیم در جنگ 1967 این سرزمین ها را اشغال کرده بود و طبق کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت و ساز توسط اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.

فلسطینی ها به دنبال تشکیل کشور مستقل کرانه باختری و نوار غزه با پایتختی اورشلیم هستند. آنها همچنین می خواهند اسرائیل از سرزمین های اشغال شده در سال 1967 عقب نشینی کند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای شش روزه قبل از جنگ امتناع می ورزد.

سازمان ملل متحد اخیراً در گزارشی اعلام کرد که محاصره، مهار و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی از سال 2000 تاکنون 57.7 میلیارد دلار خسارت مالی و اقتصادی به فلسطینیان وارد کرده است.

این گزارش توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) در مورد سیاست اسرائیل از زمان انتفاضه دوم فلسطین در سپتامبر 2000 بررسی شد.

به گزارش TRT، ریچارد کوزل رایت، مدیر توسعه UNCTAD گفت: «ما تخمین می زنیم که حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی فلسطین در نتیجه مکانیسم های اشغالگر اسرائیل از بین رفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید