سازمان همکاری اسلامی باید محل همدلی و همبستگی ملت مسلمان باشد


ساعت: 22:24
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816990

این موضوع در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و تاجیکستان مطرح شد

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پاکستان ابراز امیدواری کرد با تلاش کشورهای عضو این سازمان محل همدلی و همبستگی ملت مسلمان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امشب با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان در خصوص موضوعات مطرح شده در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد گفتگوی تلفنی داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت و گوی تلفنی با تبریک سال نو و آغاز قرن جدید خورشیدی ابراز امیدواری کرد که سال و قرن جدید در فضایی به دور از زشتی و پر از زیبایی برای مردمان اطراف شکل گیرد. جهان و کشورها

امیر عبداللهیان همچنین با تجدید دعوت از رئیس جمهور تاجیکستان برای سفر به کشورمان، سلام رئیس جمهور کشورمان را به رئیس جمهور تاجیکستان ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در پاکستان ابراز امیدواری کرد که با تلاش کشورهای عضو این سازمان یک سازمان محلی برای همدلی و همبستگی امت اسلامی و ورود به کشور باشد. مناطقی که توسط سازمان متحد شده اند، دردناک است، باید از آن اجتناب کرد.

سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان نیز در گفت و گوی تلفنی که در جریان حضور خود در اسلام آباد انجام شد بر لزوم حفظ وحدت در سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در خصوص نشست آتی افغانستان که هفته آینده در چین برگزار می شود، گفتگو کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید