ساعت شناور از اول اکتبر


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897083

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از مهرماه ساعت کاری ادارات از ساعت 7 صبح تا 9 صبح شناور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مصوبات شورای ترافیک استان تهران در خصوص کنترل ترافیک در مهرماه اظهار داشت: مقرر شد تا تردد کامیون و کامیونت از ساعت 6:30 تا 9 صبح در سطح شهر تهران ممنوع است. همچنین طرح جامع ساعات اداری شناور به تصویب رسیده و کارگروهی نیز برای این منظور تشکیل شده است، با این شرط که ساعات اداری از ساعت 7 تا 9 صبح شناور باشد..

وی افزود: مهلت اجرای طرح ترافیک تا ساعت 18 تمدید می شود، 20 درصد دورکاری کارکنان نیز مصوب شده و ساعت کار کارخانه ها نیز تغییر می کند..

گلشنی تصریح کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته مدارس غیبت داشته اند و دانش آموزان سال اول و دوم ابتدایی احتمالاً از نحوه رفت و آمد و استفاده از خدمات مدارس آگاهی کامل ندارند، لازم است به این قشر دانش آموزان و اولیای آنها اطلاع رسانی شود. ..

وی تاکید کرد: خانواده هایی که فرزندان خود را به تنهایی به مدرسه می برند از توقف در مقابل مدارس و پارک دوبل و ایجاد سد معبر خودداری کرده و در مکان های مناسب و مجاز توقف کرده و اصرار به رانندگی در مقابل مدرسه نداشته باشند..

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق از اعضای ستاد استقبال از مهر که نمایندگان آن در مرکز کنترل ترافیک حضور دارند، خواسته است در هفته های ابتدایی مهرماه تا پایان وضعیت ترافیکی، وضعیت ترافیکی را رصد و در مرکز کنترل ترافیک حضور یابند. شهر هموار شده است خدمات به موقع ارائه دهید.

در هفته دوم مهر ماه ترافیک سنگین پیش بینی می شود

در ادامه پوریا علیمردانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به پیش بینی ترافیک سنگین در هفته دوم مهرماه، بر اهمیت اطلاع رسانی تصمیمات کنترل ترافیک از سوی رسانه ها و لزوم همکاری و دوستی شهروندان تاکید کرد و گفت: ترافیک سنگین در هفته دوم مهرماه جاری است. ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و شما باید سفرهای غیرضروری خود را در ساعات پس از اوج ترافیک هدف قرار دهید و شهروندان باید برای وضعیت ترافیکی اضطراری آماده شوند و به آنها کمک کنند و تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی استفاده کنند..

برچسب های ویژه خدمات مدارس هفته آینده آشکار می شود

نماینده سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: برچسب های ویژه سرویس مدارس تهیه شده و هفته آینده ارائه می شود..

وی با تاکید بر اینکه خودروهای رسمی مدارس باید دارای برگه معاینه فنی باشند، از ارسال لیست اسامی رانندگان و مشخصات تاکسی های رسمی مدارس به پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد..

اختصاص دو خط ویژه معاینه فنی در دو مرکز شقایق و چمران

نماینده ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو در تهران در این جلسه از اختصاص دو خط ویژه در دو مرکز شقایق و چمران برای پذیرش تاکسی برای سرویس مدارس خبر داد و گفت: در سایر مراکز معاینه فنی نیز سرویس مدارس می توانند. نامه های معرفی را از طریق صف های بازدید برگشت ارائه دهید.کار پذیرش خود را با سهولت و سرعت انجام دهید.

وی به تبلیغات محیطی در مراکز بازبینی فنی اشاره کرد و گفت: بنرهایی مبنی بر لزوم بررسی فنی سرویس مدارس نصب شد و اهمیت این موضوع در رسانه های مختلف اعلام شد و کارشناسان و مدیران کارخانه به مصاحبه و ارائه گزارش پرداختند..

نقشه آنلاین وضعیت جاده ها در اختیار شهروندان قرار می گیرد

نماینده شرکت کنترل ترافیک نیز در این جلسه از فعال شدن 93 درصد دوربین های نظارتی و 80 درصد دوربین های ثبت تخلف و بهینه سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع های 110 خبر داد و گفت: تابلوهای خبری اطلاع رسانی می کنند. وضعیت ترافیک روزانه و اطلاعیه های مربوط به ترافیک و همچنین نقشه وضعیت جاده ها. همچنین به صورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی از معرفی روش سنجش میانگین سرعت خودروها در بزرگراه ها و جاده های تهران در آینده نزدیک خبر داد..


کاهش فاصله اتوبوس ها در ساعات آموزشی

نماینده سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه در این جلسه از استفاده از اتوبوس های مدارس به عنوان سرویس مدارس خبر داد و گفت: در برخی از خطوط و مسیرهایی که بیشترین ازدحام دانش آموزان وجود دارد، اتوبوس ها در مجاورت مدارس و دانشگاه ها توقف می کنند. با مسافت حرکت کنید.» اتوبوس‌های این مسیرها در ساعات مدرسه کاهش می‌یابند.

وی از کنترل دستی چراغ راهنمایی توسط پلیس راهور در برخی از تقاطع هایی که در مسیر اتوبوس های تندرو هستند انتقاد کرد و گفت: این امر منجر به ایجاد ترافیک و معطلی بیش از حد برای شهروندان و کاهش انگیزه آنها برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می شود. ایجاد اختلال در مسیرهای اتوبوسرانی اختصاصی، ترافیک را به دیگر جاده های شهر منحرف می کند.

نماینده واحد اتوبوسرانی از اضافه شدن 20 دستگاه وانت به خدمات معلولان خبر داد و گفت: معلولان می توانند با شماره تلفن 6305 از خدمات ویژه واحد استفاده کنند..

دیدگاهتان را بنویسید