سالانه 220 زوج نابارور در استان زنجان درمان می شوند/ هزینه درمان ناباروری به یک میلیون تومان کاهش یافت.


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840801

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه سالانه 220 زوج نابارور در استان زنجان تحت درمان قرار می گیرند و موفق به بچه دار شدن می شوند، گفت: هزینه درمان ناباروری به یک میلیون تن کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشهد تگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری در بیمارستان آیت الله موسوی استان راه اندازی شده است، گفت: تا سال گذشته متخصص درمان ناباروری در منطقه مستقر بود.

وی افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا سالانه 220 زوج نابارور در این مرکز درمان می شدند اما پس از شیوع ویروس کرونا این تعداد به 125 نفر کاهش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه با ادامه آموزش یکی از همکاران تعداد پزشکان ناباروری این مرکز دو برابر شده است، گفت: الحمدلله زوج های نابارور از استان های دیگر مانند قزوین هستند. ، کردستان و آذربایجان به استان زنجان اطلاق می شود.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری دیگری در یکی از بیمارستان های استان در حال راه اندازی است، گفت: مقدمات این امر فراهم شده و می تواند در آینده نزدیک کمک شایانی به درمان زوج های نابارور زنجان و استان های اطراف کند.

تقیلو خاطرنشان کرد: سال گذشته از 235 زوج نابارور درخواست دریافت مزایای درمان ناباروری معرفی شده پس از سفر رئیس جمهور شد و راهنمایی های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت خدمات بیمه ای انجام شد. زوج های نابارور در صورتی که تحت پوشش بیمه قرار نگیرند، باید به نوبت به بانک آورده شوند تا برای درمان ناباروری وام دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان ناباروری در گذشته بالغ بر 5 میلیون تن بوده است، گفت: اخیراً درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته و مبلغ پرداختی مددجویان به یک میلیون تن کاهش یافته است. این در حالی است که به طور متوسط ​​سالانه 220 زوج نابارور در استان تحت درمان قرار می گیرند و موفق به بچه دار شدن می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید