سالانه 3 میلیون گیاه با شناسایی در سیستان و بلوچستان تولید می شود


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915088

سیدمحمدرضا سیدحسینی گفت: سالانه بیش از 3 میلیون اصله نهال بارور برای مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیر تولید می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، سید محمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از بزرگترین نهالستان میوه های گرمسیری کشور در باهوکلات گفت: 22 نهالستان دارای مجوز در استان وجود دارد که سالانه بیش از 3 میلیون نهالستان تولید می کنند. درختان از انواع نهال های میوه آب و هوای گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل تولید می کنند.



وی افزود: این نهالستان بیش از 95 درصد نهال مورد نیاز توسعه باغات استان را تامین می کند.

به گفته این مسئول؛ در دسترس بودن نهالستان های مجاز و تولید نهال های اصلاح شده با ارقام تجاری به عنوان زیرساختی برای بهسازی، نوسازی و توسعه باغ ها بسیار مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح توسعه باغات میوه گرمسیری به ویژه طرح توسعه مزارع موز برای خودکفایی کشور در واردات موز در جنوب استان با مشارکت بنگاه های اقتصادی بزرگ کشور در حال اجراست. .

حسینی تولید نهال کشت بافت میوه های گرمسیری در مرکز تحقیقات بلوچستان را از دستاوردهای مهم اداره جهاد کشاورزی استان برشمرد و تاکید کرد: اشتغال و درآمدزایی در منطقه با توسعه باغات، تولید اقتصادی امکان پذیر می شود. و محصولات تجاری و توسعه صادرات.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید