سالن ها: 65 درصد دانش آموزان 12 تا 18 ساله تهران اولین دوز واکسن کراون را دریافت کردند.

سالن ها: 65 درصد دانش آموزان 12 تا 18 ساله تهران اولین دوز واکسن کراون را دریافت کردند.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری‌های کرون در کلانشهر تهران گفت: 65 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایتخت خبر داد.

علیرضا زالی درباره بازگشایی مدارس و وضعیت واکسیناسیون کرونا در بین دانش‌آموزان گفت: حدود یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در استان تهران داریم و طبق آخرین آمار موجود به‌طور میانگین حدود 65 درصد دانش‌آموزان بین 12 تا 18 سال هستند. آنها اولین کسانی بودند که واکسن کرون را دریافت کردند و این تعداد در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان های شرق استان تهران این رقم به نزدیک 100 درصد و در شمیرانات به 90 درصد رسیده است.

رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران

هال افزود: بر اساس بازدیدهای محل، درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف شهر تهران از 48 درصد تا 66 درصد متغیر است.

گسترش انواع تاج های جدید چقدر نگران کننده است؟

فرمانده ستاد عملیاتی مدیریت بیماری‌های کرونا در کلانشهر تهران در پاسخ به این سوال که «شیوع سویه جدید کرونا در روسیه چقدر نگران‌کننده است؟» گفت: قوی‌ترین گونه‌ها و بسیاری از واکسن‌های تاج‌دار به این سویه‌ها پاسخ خوبی می‌دهند. گفت.

هالز ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت، سویه ها را بر اساس شیوع آن ها هشداردهنده می خواند. در حال حاضر، سازمان جهانی بهداشت، سویه جدید یافت شده در برخی کشورها را مایه نگرانی نمی‌داند، بنابراین اکنون باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا سویه جدید کرونا خطرناک‌تر و مسری‌تر از سویه قبلی است یا خیر. در عین حال باید سطح رعایت رویه های بهداشتی و واکسیناسیون را افزایش داد تا با مشکلات جدید مواجه نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید