سال گذشته بیش از چهار میلیون تن گندله در فولاد سنگان خواف تولید شد / ارتقای کیفیت با بهینه سازی خطوط تولید


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1896996

شمسی با اشاره به تولید بیش از چهار میلیون تن گندله گفت: شرکت فولاد سنگان خراسان توانست در پنج ماهه نخست امسال 78 درصد از برنامه تولید را محقق کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به سید علی شمسی نیا معاون عملیات شرکت فولاد سنگان در گفتگو با صبح توس؛ وی با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و هشتصد هزار تن گندله در پنج ماهه نخست امسال گفت: به لطف خداوند و تلاش همه کارکنان شرکت صنعت معدن فولاد سنگان توانسته ایم به نتیجه برسیم. 78 درصد برنامه تولید، گامی جدی در راستای اهداف تولید در Let’s Take this Company.



وی افزود: ما در فولاد سنگان در سال گذشته با وجود مشکلات کنونی کشور از جمله برق، گاز و … توانستیم بیش از چهار میلیون تن گندله تولید کنیم و بر اساس برنامه ها و اهداف تولید این شرکت. هدف ما از طریق تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال، دستیابی به ظرفیت اسمی کارخانه گندله 5 میلیون تنی گندله در سال خواهد بود.



معاون عملیات فولاد سنگان با اشاره به گام های ارزنده و پولادین کارکنان فولاد سنگان در ماه های نخست امسال و شکستن رکوردهای متوالی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال بیش از 515 هزار تن گندله تولید کردیم. در مدت مشابه سال قبل با توجه به ظرفیت سازی موجود در فولاد سنگان و تلاش مستمر بیش از 15 درصد رشد داشتیم که در اردیبهشت ماه نیز تکرار شد و با تولید بیش از 530 هزار تن گندله در ماه و شکستن. رکورد قبلی در ابتدا با توجه به تولید ماهانه در مدت مشابه سال قبل، رشد بیش از 35 درصدی را شاهد هستیم.



شمسیه نیا افزود: قطار رکوردشکنی فولاد سنگان با سرعت بالا در مسیر تولید در حال عبور و شکستن رکوردهای تولید بود که مشکلات ناشی از قطعی برق تولید در آن شرکت را تحت تاثیر قرار داد و در خردادماه شاهد تعطیلی آن شرکت بودیم. با احتساب قطعی 45 روزه از ابتدای سال و با احتساب میانگین تولید هجده هزار تن در روز، بیش از 800 هزار تن از تولید را از دست دادیم.



وی با اشاره به مجموع تولیدات این شرکت گفت: فولاد سنگان از بدو تاسیس تاکنون حدود 16 میلیون تن گندله تولید کرده است که انشاالله با برنامه ریزی منسجم شاهد تولید پایدار با هدف تامین بخشی از گندله خواهیم بود. مورد نیاز فولاد مبارکه و برای دستیابی به اهداف تولید که محور اصلی شعار سال می باشد، با بهینه سازی خطوط تولید و مکان یابی قطعات و تجهیزات، علاوه بر رشد کمی، کیفیت محصولات این شرکت باید مطابق با استانداردهای لازم باشد.



معاون بهره برداری فولاد سنگان با اشاره به میزان تولید گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری با تولید بیش از یک میلیون و 800 هزار تن نشان داده ایم که در صورت رفع مشکلات و چالش های فعلی، در حال رفع شدن هستیم. بتوانیم ظرفیت اسمی کارخانه را محقق کنیم و حتی از این ظرفیت هم فراتر رفته ایم.

وی افزود: امیدواریم در سالی که به تعبیر مقام معظم رهبری «سال تولید دانش بنیان و اشتغالزایی» نامیده می شود، با هم افزایی همه ارکان در مجموعه بزرگ فولد سنگان، شاهد تحقق دستورات به مقام معظم رهبری در آخرین سخنرانی خود فرمودند: زنجیره ارزش معدن را تکمیل کنید…، ما بهترین معادن و متنوع ترین معادن را داریم. معادن یا دست نخورده رها می شوند یا به صورت خام صادر می شوند… «مسلماً مجاهدان اقتصادی فولاد سنگان در لبیک از هیچ تلاشی برای جایگزینی معدن با نفت و با تمام قدرت و اراده برخاسته از غیرت و غیرت مردم دریغ نمی کنند. جوانان این مرز و بوم در تحقق این اهداف روز به روز با تلاش و فداکاری از هیچ لطفی در جهت ارتقای صنعت ایران دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید