سامانه بارشی در حال حرکت به سمت ایران

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های فارس، بوشهر، کوگیلویه و بویراحمد، خلیج فارس و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان و خوزستان برف می‌بارد. در حالی که بارش در مناطق مذکور برای استان‌های کرمان و هرمزگان افزایش می‌یابد و در مناطق مستعد رعد و برق و گاهی وزش باد نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا در برخی مناطق گیلان، مازندران و کوه های البرز ابری و پراکنده باران رخ می دهد.

پنج شنبه برای استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، جنوب و غرب یزد، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس بارش برف و باران گاهی وزش باد و در مناطق مستعد رعد و برق و برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و زاگرس در رشته‌کوه‌های مرکزی، مازندران و البرز مرکزی بارندگی پراکنده است.

روز جمعه در کرمان، شرق فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس بارش پراکنده خواهد بود. شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده برف پیش بینی می شود.

از امروز تا جمعه در دریای عمان، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس طوفانی و طوفانی و از شنبه نیز در خلیج فارس طوفانی و طوفانی خواهد بود. انباشت آلاینده های جوی و بدتر شدن کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تا پایان هفته ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید