سامانه بارشی فردا وارد کشور می شود/افزایش آلودگی هوای تهران

سامانه بارشی فردا وارد کشور می شود/افزایش آلودگی هوای تهران

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از فردا به کشور و آغاز بارش باران، برف و تشدید آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش یابی سازمان هواشناسی امروز برای استان های ساحلی دریای خزر، بخش هایی از اردبیل، خراسان شمالی و شمال شرق آذربایجان بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود که این شرایط برای سواحل غربی خزر خواهد بود. دریا و بخش هایی از اردبیل و آذربایجان شرقی فردا.

از اواخر وقت سه شنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور شد و روز چهارشنبه در استان های واقع در شمال غرب، غرب، بخش هایی از جنوب غرب، دامنه ها و ارتفاعات مرکزی البرز در استان های تهران، البرز و قزوین و برخی مناطق مرکزی کشور به دلیل بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی شدید و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات.

بر اساس اعلام روز چهارشنبه سازمان هواشناسی، با تقویت جریان های شمالی، در گیلان و غرب مازندران بارش باران و وزش باد بر فراز دریای خزر پیش بینی می شود. این شرایط روز پنجشنبه علاوه بر مناطق مذکور در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی پیش بینی می شود.

روز جمعه از شدت و دامنه بارش ها کاسته می شود و در شمال غرب، شمال شرق، سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه های البرز بارش پراکنده خواهد بود. با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا از بعدازظهر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه در شهرهای کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

توضیحات سیستم: پایداری اتمسفر و آلودگی هوا

زمان شروع : بعدازظهر دوشنبه 1301/09/07

مهلت: تا قبل از ظهر روز چهارشنبه مورخ 09/09/1401

نوع خطر: رکود هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی

حوزه اثر:

دوشنبه 09/07/1401: تهران، کرج و اراک.

سه شنبه 09/08/1401: تهران، کرج، اراک و اصفهان.

چهارشنبه 09/09/1401: تهران، کرج، اراک و اصفهان.

اثر خطر: افزایش غلظت آلاینده، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد، ناسالم برای همه گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه مصرف سوخت فسیلی، کنترل فعالیت های آلاینده صنعتی، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی. / تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید