سامانه جامع مدیریت «تهیه و توزیع مرغ» در سیستان و بلوچستان طراحی شده است


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915976

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان:

مجتبی شجاعی گفت: برای اولین بار طرح استقرار سامانه جامع مدیریت «عرضه و توزیع مرغ» در استان با هدف کنترل قیمت ها طراحی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون مجتبی شجاعی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چرا که این استان به دلیل عدم تامین گوشت مرغ مورد نیاز خود در سال های اخیر همواره از استان های همجوار گوشت مرغ وارد کرده است. واحدهای جدید و برای حمایت از تولید، نیاز به برنامه ریزی مدون و مدیریت الکترونیکی است تا ضمن مدیریت ورود مرغ به استان، به تدریج واردات را کاهش داده و جایگزین تولید خود استان شود.

وی ادامه داد: به همین منظور با ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نقش محوری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سامانه جامع مدیریت عرضه و توزیع گوشت مرغ در استان طراحی شده است.


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، کنترل ورود مرغ زنده به استان و حمل آنها به کشتارگاه ها، استفاده از حداکثر ظرفیت کشتارگاه ها و جلوگیری از تعطیلی آنها، کنترل تحویل مرغ با قیمت مصوب فروش به موقع مرغ توسط مرغداران استان بدون انباشت مرغ و نتیجه ثبات قیمت در بازار، پیش بینی احتمال کمبود مرغ در استان یا واردات آن و توزیع مرغ منجمد به مصرف کنندگان، پیش بینی امکان انباشت جوجه و صادرات آن به کشورهای همسایه در صورت لزوم نظارت بر جوجه ریزی و کاهش وزن و سن احتمالی پرندگان در زمان کشتار و کنترل حداکثر حمل و نقل به کشتارگاه یکی از مهمترین دلایل طراحی سیستم مدیریت کامل برای «تهیه و توزیع مرغ» در استان.


وی تصریح کرد: در این سامانه معاونت بهبود امور دام استان، اتحادیه مرغداران استان، توسعه تجارت، کشتارگاه ها، عمده فروشان و خرده فروشان گوشت مرغ در استان، نماینده واردکنندگان مرغ برای استان اعم از زنده یا به صورت ذبح و حمل و نقل روزانه. جوجه های زنده و کشتار روزانه (کامیون) باید عضو این سیستم باشند.


شجاعی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بر اساس معاونت اقتصادی استانداری و با توجه به تاکید استاندار، 2 سامانه مدیریت محلی برای توزیع و مصرف آرد خام روستاییان «سنتا» و همچنین سامانه مدیریت هوشمند. برای «تامین و توزیع مرغ» به منظور شفاف سازی و تسهیل در اجرای فرآیندها است که با همکاری خوب دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، با جلسات متعدد و بهره گیری از دیدگاه بخش خصوصی، دولت صورت گرفت. و نخبگان


وی بیان کرد: سامانه «سنتا» از سوی وزارت اقتصاد معرفی و در سراسر کشور اجرا می شود و سامانه تحویل و توزیع مرغ پس از بررسی های بیشتر وارد فاز اجرایی می شود که شامل دستگاه های جهاد کشاورزی، غلات می شود. ، تعاونی مناطق روستایی، عشایری و دامپزشکی. قدردانی شود


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید