سامانه های نظامی و دفاعی سپاه در سراسر کشور واقع شده است

زمان: 14:03
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775875

سردار حاجی زاده گفت: پدافند هوایی در کشور ما یک پدیده رایج است ، هرچند پایگاه مشترک پدافند هوایی و سامانه های دفاعی ارتش و سپاه در مناطقی از سراسر کشور واقع شده اند که همگی تحت شبکه تحت کنترل و فرماندهی برادران ارتش قرار دارند. و زیرمجموعه های آن مشترک هستند. کار به صورت ترکیبی انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ امیرعلی حاجی زاده ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه رزمایش مشترک پدافند هوایی استان 1400 نفری استان اسکای دیفندرز گفت که ما در این رزمایش موفق شدیم ، زیرا تمام سیستم های مورد استفاده کاملاً ایرانی بود. .. آنها مسئول سیستم ها و تجهیزات در دهه 1960 و 1970 بودند.

وی افزود: پانزده سال پیش چنین وضعیتی نداشتیم ، یعنی در رادارها ، سیستم های کنترل و فرماندهی و موشک های زمین به هوا به فناوری خارجی وابسته بودیم ، در حالی که امروز ، خدا را شکر ، همه ما این تجهیزات در داخل و ایران “

سردار حاجی زاده در توضیح اهمیت انجام تمرینات گفت: در این رزمایش ها افرادی که در طول سال جذب می کنیم آموزش می بینند و چون کار پدافند هوایی کاملاً هماهنگ و کار تیمی است ، مهارت افراد در کار گروهی نیز کنترل می شود. “

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در این رزمایش با انجام یک بازی جنگی یک جنگ احتمالی را شبیه سازی می کنیم تا یک گروه نقش دشمن و یک گروه نقش مهاجم را در جهات مختلف بازی کنند. و ارتفاع منطقه تمرین. آنها حمله می کنند و ما نقش مدافع را داریم.

وی با اشاره به حفاظت همه جانبه و 360 درجه در برابر حملات گسترده هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه رزمایش ، گفت: سیستم های راداری در منطقه باید اهداف را شناسایی کرده و مراکز فرماندهی و کنترل باید اهداف را به سیستم ها منتقل کنند. در این تمرین ، ما موفق شد. “با موفقیت در ارتفاع و سرعت های مختلف و حتی موشک های کروز با موفقیت برخورد کرد.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: برای اولین بار در این رزمایش از بمب های بال کنترل از راه دور پرتاب شده از هواپیماها و رهگیری و تحویل سیستم های دفاعی استفاده کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: ما ترکیبی از تهدیدها از جمله موشک های کروز ، مهمات دوربرد و پهپادهای کم سرعت و سریع داریم. ما این نوع تهدیدها را در این تمرین شبیه سازی کردیم و توانستیم با سیستم های محلی برای رسیدن به این هدف کار کنیم. “منطقه از بین نرفته و همه مورد اصابت قرار گرفتند.

وی با اشاره به کار سامانه راداری قدس در این رزمایش تصریح کرد: این سیستم کاملاً متحرک است و می توان آن را به سرعت جابجا کرد ، زیرا در جنگ های امروز هر سیستم ثابتی بلافاصله مورد اصابت قرار می گیرد؛ از سوی دیگر ، توانایی تشخیص هواپیماهای رادارگریز را دارد.


سردار حاجی زاده در پایان گفت: پدافند هوایی در کشور ما با وجود پایگاه مشترک پدافند هوایی رایج است و ارتش و سامانه های دفاعی سپاه در مناطقی از سراسر کشور واقع شده است که همگی تحت شبکه تحت کنترل و فرماندهی برادران ارتش قرار دارند. و واحدهای آن با هم “و کار به صورت ترکیبی انجام می شود.

انتهای پیام / ک

دیدگاهتان را بنویسید