سامانه 141; پل ارتباطی برای اطلاع رسانی گلایه های مردم از قیمت بلیت اربعین/ تاکنون 55 اتوبوس برای پیاده روی اربعین به مرزها اعزام شده است.


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894098

در ششمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان مطرح شد؛

با حضور اعضای ستاد اربعین استان کرمان، ششمین جلسه این ستاد در محل استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; ششمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان پیش از ظهر امروز با حضور اعضای این ستاد در تالار پیامبر اکرم (ص) استان کرمان برگزار شد.

حمید شمس الدینی با ابراز خرسندی از باز شدن مرزهای زمینی برای زائران در عراق گفت: اکثر کمیته ها تشکیل جلسه داده اند و مهم ترین بحث ما بحث حمل و نقل است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان ادامه داد: مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شبانه روز کار می کند. قولی که شرکت های معدنی در سیستم حمل و نقل داده اند ما را در این زمینه دچار مشکل کرده است.

وی افزود: بازار سیاهی برای جابجایی زائران ایجاد شده و دلال هایی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

احسان عراقی زاده با اشاره به اینکه ده جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت برگزار کرده ایم، گفت: بیش از نود درصد زائران برای مکان به صورت زمینی اقدام می کنند که نرخ پایه آن برای اتوبوس معمولی 550 هزار تومان و برای اتوبوس 850 هزار تومان است. منظورشان اتوبوس های VIP است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: یک ماه از صدور صورت وضعیت اتوبوس ها می گذرد و اکنون بلیت ها به صورت جداگانه فروخته می شود و یک دستگاه اتوبوس به اهواز و سه اتوبوس به مرز شلمچه رفتند. 55 اتوبوس در مجموع 1815 نفر اعزام شدند.

وی بیان کرد: هر اتوبوسی که از کرمان وارد استان فارس می شود یک تیم در مرز خیرآباد مستقر کرده ایم تا وضعیت اتوبوس ها را بررسی کنند و همچنین یک تیم پنج نفره در پایانه مسافربری کرمان مستقر شده و سامانه شماره گذاری شده است. 141 نفر هستند که شبانه روز کار می کنند و مطالبی را دریافت می کنند که مردم می توانند شکایات و شکایات خود را در مورد هزینه حمل و نقل ارسال کنند.

ایرکی زاده تصریح کرد: 29 دستگاه اتوبوس با یک هزار و 286 زائر از 1 تا 8 شهریور در مرز میرجاو وارد کشور شدند و 4 هزار و 440 نفر نیز به صورت پیاده وارد مرز میرجاو شدند.

حمید شمس الدینی مدیرکل حراست انتظامی استان کرمان گفت: زائرانی که گذرنامه آنها تا پنجم مهرماه اعتبار دارد به راحتی می توانند برای سفر اقدام کنند و منعی برای حضور ندارند. آنها باید به شهری که در آن زندگی می کنند و به اداره گذرنامه پلیس در کرمان مراجعه کنند و فقط برای ورود به عراق برای آنها گذرنامه صادر می شود.

علی بابایی در این جلسه گفت: در راستای اجرای اقدامات موکب ماهان بیست و نه جلسه با در اختیار داشتن دستگاه های مختلف برگزار کرده ایم و با توجه به پیگیری های انجام شده روشنایی محوطه و پایگاه های روشنایی تامین شده است. نصب شده است و نورپردازی فردا شب در حال انجام است و تا چند روز آینده سالن ها به روشنایی مجهز می شوند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه اولین گروه از زائران روز جمعه میهمان موکب ماهان خواهند بود، ادامه داد: برای تامین آب شرب و تجهیز مخازن اقداماتی انجام شده است، هفتاد شیر بهداشتی به مجموعه اضافه می شود، زمین نیز تکمیل شده است. آماده سازی سوخت و نصب دکل BTS و گازرسانی به موکب انجام خواهد شد و در صورت نیاز پانزده کابل گرمایش با شرایط ایمن در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام سازندگی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و تربیتی اربعین برنامه های فرهنگی ویژه ای در نظر گرفته است، گفت: سال آینده همایش اربعین و سربازان مقاومت در 27 شهریور قبل از برگزاری همایش برگزار می شود، این همایش در کربلای معلی برگزار می شود. حضور شانزده نفر در کرمان برگزار می شود.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمان ادامه داد: اربعین و همایش رسانه ای امشب با حضور سه نفر از کارشناسان برگزار می شود.
سید محمد صابری با اشاره به اینکه 200 دستگاه خودرو برای پیاده روی اربعین اعزام می شود که 14 خودرو از کرمان به مرزها اعزام می شود، گفت: افزایش و بهسازی آبنماهای بهداشتی در موکب برای زائران پاکستانی و همچنین ضدعفونی سطوح و سطوح. خدمات مسائل بهداشتی باید در نظر گرفته شود.
فتحی رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان کرمان گفت: 56 موکب از استان کرمان در راهپیمایی اربعین قطعی شده است که از این تعداد 7 موکب در مسیر نجف به کربلا و یک موکب در راهپیمایی اربعین خواهد بود. سامرا و بقیه موکب ها در کربلا خواهند بود
قاسم زاده مدیر فرودگاه های استان کرمان گفت: از دو ماه گذشته تاکنون 27 پرواز به کرمان درخواست داریم که البته سه پرواز روتین در هفته انجام می شود.

وی در خصوص قیمت پرواز به عراق اظهار کرد: پرواز دو طرفه از تهران 6 میلیون و از سایر استان ها 7.6 میلیون تومان است و این قیمت پنج روز قبل از اربعین و پنج روز بعد از اربعین است.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید