ساکنان زلزله زده دنا از عملکرد بانک ها ناراضی هستند


ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821050

فرماندار شهرستان دنا گفت: عدم تعویق وام بانکی زلزله زدگان شهرستان دنا باعث نارضایتی مردم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش زاگرس صبح امروز جلسه بررسی مشکلات و مشکلات زلزله زدگان شهرستان دنا به ریاست معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در اتاق جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

دانشجوی شورای هماهنگی بانک کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یک استان مصرفی است، گفت: استان فارس بیش از ده برابر استان ما است و 3400 وام از بنیاد مسکن دارد و استان ما 3500 وام دارد. مبلغ پرداختی.

معاون اقتصادی استاندار در پاسخ به اظهارات دبیر شورای بانکداری گفت: دبیر بانک ها مسائل بانک ها را جمع آوری می کند و نباید به بانک ها پاسخگو باشد چرا که این موضوع جلسه تلقی نمی شود. وی درست است و مانند برخی منابع غیر قابل اعتماد نیست، در این زمینه ادعای رسانه ملی مبنی بر اجرای ضعیف بانک های استانی و اجرای پرداخت تسهیلات همراه با خراسان شمالی با عملکرد ضعیف صحت دارد.

فرماندار دنا در این نشست به زلزله 30 ریشتری و وارد آمدن آسیب های روحی به مردم اشاره کرد و گفت: تاخیر در تسهیلات ارائه شده به مردم دنا مشکلات متعددی برای مردم و مسئولان دارد. قانون پرداخت تسهیلات قبل از حادثه در شهر و روستا به مدت دو سال پس از تاریخ این استهلاک به مدت یک سال به تعویق افتاد و پس از گذشت یک سال از استهلاک به جز بانک مسکن اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده است. شیرینی خدمات توسط مسئولین به دلیل عدم استفاده باعث خشم شد.

وی به تهدیدهای مکرر بانک ها از جمله کسر حقوق، تعطیلی حقوق، تعطیلی حقوق ضامن از جمله تهدید بانک ها به افرادی که نیازمند دریافت وام هستند اشاره کرد و گفت: بر اساس نامه ارسالی به مدیریت بحران، نماینده بانک ها، بعد از گذشت 50 روز خبری از تعلل نیست هر چند بانک کشاورزی دستورالعمل را اعلام کرد اما پرداخت نکرد.

درهشان زاده با بیان اینکه همچنان نگرانی در مورد تاخیر وجود دارد، افزود: امکانات اضافی در میانه راه باقی مانده است.

فرماندار دنا بر لزوم پرداخت تسهیلات اضافی برای زلزله زدگان دنا تاکید کرد.

معاون استاندار در این جلسه به تعهدات بانک ها برای پرداخت و تامین تجهیزات به زلزله زدگان و رفع مشکلات توجه کرد و گفت: در مرحله اول از بانک ها می خواهیم برای رفع مشکلات اقدام کنند اما در مراحل بعدی اقدام خواهم کرد. با هر کاستی مواجه شوید

وی به اجرای مصوبه قانونی در ماه آینده در خصوص پرداخت تسهیلات از طریق گزارش اشاره کرد و گفت: با تشکیل جلسات اداری مشکلات را حل کنید و در صورت وجود مشکل از طریق استاندار یا معاون اقتصادی وی مطرح کنید.

حجت الاسلام تقی زاده در این جلسه با تاکید بر قانونی بودن موضوع معوقات وام، اما در دو سال گذشته این امر انجام نشده است و باید پاسخگوی حقوق مردم باشند، گفت: پس از تعویق بانک ها علاوه بر پرداخت وام، اصل سود را بپردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر سی سخت به مشکلات 50 میلیونی تسهیلات اضافه اشاره کرد و گفت: بانک ها در حال سوئیچ به یکدیگر هستند و پرداخت آنها با مشکل مواجه است.

معاون اقتصادی استاندار به بررسی انتقادات به حل مشکلات مردم پرداخت و با بیان اینکه رئیس شورای شهر سی سخت و فرماندار موظف به بیان مشکلات هستند، گفت: نباید هیچ گونه اقدام پیشگیرانه ای در خصوص بیان مشکلات صورت گیرد. “

عسگری گفت: اگر در استفاده از وام های بانکی سوء استفاده هایی صورت گیرد از این موضوع دفاع نخواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این نشست با اشاره به تاخیر دو ساله و قانون گذاری آن و نکول بانکی آن را مایه نگرانی دانست و بیان کرد: در کرمانشاه برای سومین سال اعطای وام به تعویق افتاد، هرچند قانون پیش بینی کرده بود. با تاخیر دو ساله وام ها را انجام داده اند اما هنوز در استان اجرا نشده است.

محمدی به مشکلات وام های اضافی برای زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: بازپرداخت آنها همچنان مشکل دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید