سبد تخفیف کتاب فقط برای خرید مجازی قابل استفاده است


زمان: 09:42 ساعت
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822793

مشاور معاون نمایشگاه کتاب تهران گفت: خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران فقط در فضای مجازی با کوپن تخفیف قابل استفاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کیوان امجدیان، مشاور قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در برنامه رادیویی «چهارراه فرهنگ» درباره بازگشت نمایشگاه کتاب بین شهر آفتاب و مصلی امام خمینی (ره) گفت: برگزاری چنین رویدادی نیازمند برنامه ریزی بلندمدت برای چند ماه است: «این چیزی نیست که بخواهیم در زمان اجرای آن 20 روز جابجا کنیم.

وی افزود: با توجه به اطلاعات نادرست فرمانداران شهرداری، فکر می کردند امسال نمایشگاهی در شهر آفتاب برگزار می شود، اما تصویب نمایشگاه مجازی کتاب به موضوع تبدیل شد و پیش بینی بازدید حضوری از این شهر شد. نمایشگاه چهره کتاب.» ناشرانی که قبلاً برای این نمایشگاه اقدام کرده اند و این دو عامل نشانه استقبال احتمالی از این نمایشگاه است.

مشاور قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: به شخصه فکر می کنم فروش کتاب و افزایش تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه مهم است، اما مهم ترین موضوع بازدید است؛ در حالی که این موضوع به دلیل عدم استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار مهم است. به عنوان مثال در نمایشگاه های خارج از کشور با وجود عدم فروش، این امر تنها منجر به عقد قرارداد و بازدید می شود و این مهم باید در نمایشگاه کتاب تهران اتفاق بیفتد. چنین اتفاقی برای کشور ما مانند عملی است که با درد و خونریزی زیادی همراه خواهد بود و باید با برنامه ریزی دقیق اتفاق بیفتد. در حال حاضر اگر مردم کتابخانه داشته باشند و در نمایشگاه کتاب شرکت کنند، هیچکس کتابخانه را قبول نمی کند و تنها در فضای مجازی می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

امجدیان این بار را اولین گام برای عادت دادن مردم به روش خرید مجازی کتاب عنوان کرد که باعث می شود فقط بازدیدکنندگان و رای دهندگان کتاب در نمایشگاه کتاب باشند. من شخصاً جسارت خوبی را در مسئولان می بینم و فکر می کنم اگر رسانه ها هم اخبار را پوشش دهند و بمباران نکنند، از یکی دو دوره دیگر نمایشگاه کتاب می توان چنین اتفاقی را رصد کرد.

وی همچنین به جنبه های فرهنگی نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: باید به مردم نشان دهیم که علاوه بر خرید و فروش، رویدادهای خوب دیگری نیز در نمایشگاه برگزار می شود که می تواند مخاطبان را برای حضور در این رویداد فرهنگی ترغیب کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید