سبزیجاتی بخورید که اثرات آلودگی هوا را خنثی می کنند


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839477

خوردن برخی سبزیجات می تواند از بدن شما در برابر آلودگی هوا محافظت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خوردن غذاهایی مانند هویج و کرفس می تواند از افراد در برابر سموم موجود در آلودگی هوا محافظت کند.

اگر در یک منطقه آلوده زندگی می کنید، ایده خوبی است که مقداری سبزیجات را در سبد خرید خود بگنجانید، زیرا یک مطالعه جدید در دانشگاه دلاور نشان می دهد که مصرف بیشتر سبزیجات مانند کرفس، هویج، شنبلیله یا هویج و جعفری می تواند به کاهش منفی کمک کند. اثرات آلودگی هوا

به گفته محققان آمریکایی، این مطالعه که توسط Je Kyom Kim، یک دستیار سلامت رفتاری و تغذیه انجام شد، به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه خانواده از برخی سبزیجات در برابر تجمع آکرولین محافظت می کند. ، آنها پرداخت کردند. آکرولئین یک محرک قوی برای ریه ها و پوست با بوی قوی است. آکرولئین در مقادیر زیادی هم در دود سیگار و هم در اگزوز ماشین یافت می شود.

آلودگی هوا یک مشکل عمده بهداشت جهانی است که سالانه بیش از چهار میلیون نفر را می کشد.

در یک سری آزمایشات آزمایشگاهی، محققان به چگونگی کاهش سمیت ناشی از آکرولئین توسط سبزیجات چتری که سرشار از مواد مغذی گیاهی هستند، پرداختند. یافته ها نشان می دهد که استرس اکسیداتیو ناشی از آکرولئین در واقع می تواند توسط سبزیجات کاهش یابد.

دکتر جیلیان ترابولسی در بیانیه ای دانشگاهی گفت: تحقیقات کیم نشان می دهد که سبزیجات با افزایش فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی باعث سم زدایی می شوند. نتایج نشان می‌دهد که این سبزیجات می‌توانند از آسیب و التهاب ناشی از آکرولئین محافظت کنند، زیرا در کبد سبزیجات تبدیل آکرولئین به اسید محلول در آب را برای دفع از بدن افزایش می‌دهند.

پروفسور کیم گفت: کالری دریافتی روزانه این سبزیجات برای انسان حدود 1/3 و 1/3 فنجان در روز است. در نتیجه، خوردن سبزیجات بیشتر به مبارزه با تجمع سموم ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا کمک می کند.

این مطالعه در مجله Nutrition Biochemistry منتشر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید