سبک زندگی غربی باعث افزایش ابتلا به ایدز شده است


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915999

آقایی گفت: متأسفانه گرایش مردم به سبک زندگی غربی افزایش یافته و شاهد شیوع بالای این بیماری در جامعه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آقای سهوت متخصص ایدز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: ایدز دیگر کشنده نیست و با دارو و مراقبت های بهداشتی قابل درمان و کنترل است.

وی ادامه داد: متأسفانه باور عمومی در جامعه این است که ایدز یک بیماری خطرناک است و بسیاری از افراد پس از اطلاع از بیماری به دلیل ترس و از دست دادن روحیه جان خود را از دست می دهند و این ترس است که بر بیماری غلبه می کند. .
آقایی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی در اسلام مهمترین عامل در پیشگیری از ایدز است، گفت: متاسفانه گرایش مردم به سبک زندگی غربی افزایش یافته و شاهد شیوع بالای این بیماری در جامعه هستیم.
این کارشناس تصریح کرد: بیماری ایدز در کشور ما کاملا تحت کنترل است و مهمترین عامل آن اعتقادات مذهبی است.
وی ادامه داد: جالب است بدانید با توجه به آماری که در 20 سال خدمت در این عرصه دیده ام به این نتیجه رسیده ام که خانواده هایی که به سمت سبک زندگی غربی گرایش پیدا کرده اند و حجاب دارند و پاکدامنی از آنها، این بیماری در این خانواده ها بیشتر است.
آقایی افزود: امید به زندگی مهمترین دارو در درمان بیماران ایدزی است و بیمارانی دارم که 20 سال است بهترین زندگی را با این بیماری می گذرانند.
این کارشناس تاکید کرد: رسانه ملی می تواند به کادر درمانی کمک کند و باور عمومی مردم را نسبت به این بیماری ارتقا دهد.
وی گفت: بیماران ایدزی دارم که به سراغم می آیند که خانواده هایشان پس از اطلاع از بیماری آنها را رها کرده اند و فقط رسانه ها می توانند این مهم را فرهنگ سازی کنند.
آقای آقایی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش تعداد زنان مبتلا به ایدز نگران کننده است و باید آگاهانه کنترل شود زیرا پیشگیری همیشه ارزانتر از درمان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید