ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان صبح امروز فعال شد


ساعت: 10:17
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887815

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان:

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: 30 درصد تخفیف برای هتل های زنجان و 50 درصد برای بوم گردی سوگواری در ایام دهه محرم به ویژه از روز هشتم تا سیزدهم برای اقامت مهمانان در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: در راستای تسهیل حضور گردشگران در مراسم عزاداری ماه محرم، یکی از اقدامات مهمی که توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا به عنوان هسته مرکزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات گردشگری اجرا شده است، می باشد. اجرای قطارهای توریستی محرم برای تردد گردشگران در این ایام آسان شد.

این مسئول اذعان داشت: قطار ویژه رجا با نام یوم العباس روز شنبه 24 مردادماه به منظور تسهیل در حرکت از ایستگاه راه آهن تهران در ساعت 5:40 صبح و زمان بازگشت 20:20 از ایستگاه راه آهن زنجان حرکت می کند. و تامین ایاب و ذهاب گردشگران در ایام عزاداری محرم.

وی با بیان اینکه با استفاده از فرصت قطار یوم العباس، هموطنان فرصت حضور در حسینیه اعظم زنجان را خواهند داشت، افزود: این شهر به دلیل برگزاری مراسم یوم العباس که توسط حسینیه عظم از طریق زنجان برگزار می شود، شهرت زیادی پیدا کرده است. تا آنجا که مراسم محرم یکی از میراث ناملموس ایران است در فهرست آثار ملی قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت اسکان ستاد حسینیه اعظم زنجان صبح امروز (پنجشنبه) 22 مردادماه مصادف با 6 محرم الحرام 1401 در محل این مذهبی آغاز شد. مجتمع گفت: این ستاد تا امروز به فعالیت خود ادامه می دهد. دوازدهم محرم ادامه دارد، در همین راستا دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و برخی از شهروندان اسکان زائران غیر بومی را در ستاد اسکان حسینیه اعظم فراهم کرده اند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد تخفیف در هتل های زنجان و 50 درصد تورهای سوگواری در ایام دهه محرم به ویژه از روز هشتم تا سیزدهم برای اسکان مهمانان در نظر گرفته شده است، گفت: امکانات اقامتی برای مالباختگان به طور کامل است. رایگان است و مبلغی در این خصوص دریافت نخواهد شد. اما علاوه بر مراکز اقامتی خصوصی، ظرفیت مهمانپذیرهای دستگاه های اجرایی و مدارس در شهر زنجان برای اسکان میهمانان و زائران اشغال شده و تمهیدات لازم برای اقامت مهمانان در آنها در حال انجام است.

باقری خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم نسبت به سال های گذشته اقدامات بهتری در این زمینه انجام دهیم و با هم افزایی دستگاه های اجرایی و توانمندی های هیئت های مذهبی، امکانات بیشتر و بهتری را برای اجرای برنامه های این ایام فراهم کنیم.

وی با اشاره به استقرار ستاد استقبال از میهمانان عاشورایی بیان کرد: در تلاش هستیم در زمان ورود زائران راهنمایی و اطلاع رسانی کاملی از اجرای برنامه های مختلف مذهبی در زنجان ارائه دهیم تا بتوانند در طول مدت استفاده بیشتری از برنامه های این ایام داشته باشند. با کمک اصناف برنامه ریزی های لازم انجام شد تا تعدادی از مغازه ها و نانوایی ها بتوانند بدون تعطیلی در ایام سوگواری به شهروندان و مهمانان خدمات رسانی کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تامین ایاب و ذهاب، اسکان، غذا و سلامت زائران حسینی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: حفظ محبوبیت این مراسم و استفاده از ظرفیت مردم، هیئت ها و هیئت ها سازمان ها در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید