ستاد کرونا: فرصتی برای تشکیل موج هفتم تاج در اواخر فروردین

ستاد کرونا: فرصتی برای تشکیل موج هفتم تاج در اواخر فروردین

روز جدید : علیرغم توصیه مجامع علمی مختلف در این زمینه، تصمیم بر بازگشایی مدارس گرفته شد. امیدواریم گرم شدن هوا به بهبود تهویه مدارس و کاهش شیوع ویروس کمک کند.

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد تاج و تخت کشور با ابراز نارضایتی از آنچه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور خواند، گفت: موج هفتم احتمالاً از اواخر فروردین آغاز می شود و اوج آن تا پایان اردیبهشت خواهد بود. البته امیدوارم پیش بینی ما اشتباه باشد و عفونت ها و واکسن ها کمک کند و مردم در امان باشند.

دکتر سیداحمد طباطبایی با بیان اینکه وضعیت کرونا را در کشور ندیدم، گفت: در بازدیدهایی که در ایام نوروز از برخی اماکن داشتم، مشاهده کردم که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش چشمگیری داشته است و اگرچه ادعا می شود که فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک و … در حال بررسی است، اما این موضوع در مجامع عمومی بدون نظارت ادامه یافت و مهمانی ها و مجالس نیز برگزار شد.

وی افزود: در چند روز اخیر که مجبور شدیم دستور ایزوله یا درمان دیگری بدهیم، افراد جدیدی علامت دار شده اند. وقتی تعداد بیماران زیاد می‌شود، طبیعی است که بیماران در میان آنها باشند. بنابراین پیش بینی خوبی برای روزهای آینده نداریم، هرچند همچنان امیدوارم که این پیش بینی اشتباه باشد و در شرایط سختی قرار نگیریم. اکنون بخش‌هایی از جهان با قله‌های جدیدی از سویه جدید کرونا روبرو هستند و ما جهان را ردیابی کرده‌ایم. هر اتفاقی که در همه جای دنیا افتاد بعد از مدتی در کشور ما هم اتفاق افتاد و در توزیع دلتا و آمیکرون شاهد گسترش آن بودیم.

وی درباره احتمال موج هفتم تاج گفت: معمولاً حدود یک ماه تا یک و نیم بعد از رصدها و رهاسازی ها، امواج تشکیل می شود و احتمالاً از اواخر فروردین ماه موج هفتم آغاز شده و اوج آن به پایان موزه می رسد. . البته امیدوارم پیش بینی ما اشتباه باشد و این میزان عفونت و واکسیناسیون به ما کمک کند و از مردم محافظت کند.

دبیر هیئت ریه اطفال کمیسیون علمی کمیته ملی تاج و تخت در خصوص بازگشایی مدارس بدون دو پیش نیاز واکسیناسیون و فاصله فیزیکی، گفت: علیرغم توصیه مجامع مختلف علمی، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته شد. . امیدواریم گرم شدن هوا به بهبود تهویه مدارس و کاهش شیوع ویروس کمک کند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد کودکان بستری عروق کرونر در بیمارستان های کودکان بسیار کمتر از ماه های گذشته است. البته وزیر بهداشت در ستاد کل کشور تنها یک رای دارد و بقیه آرا برای سایر مراکز تصمیم گیری است. وزیر بهداشت نظرات کمیته علمی را در ستاد ابلاغ می کند، اما ممکن است رای خیلی موثر نباشد.

طباطبایی در پایان با اشاره به ماه مبارک رمضان نیز توصیه کرد: نباید در مردم ترس ایجاد کنیم بلکه باید با تبلیغات رسانه ای به مردم گوشزد کنیم که همچنان خطر انتقال بیماری به جامعه وجود دارد. بنابراین پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود. ما بیمارانی داریم که از شرکت در مهمانی ها بدون رعایت توصیه های بهداشتی بیمار می شوند. در چند روز گذشته 15 نفر از اعضای یک خانواده به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند و این عفونت تنها به دلیل درمان یک فرد بیمار است.

وی گفت: شاهد میهمانی های افطاری، سفره های احیا و رغبت مردم به زیارت اماکن مذهبی هستیم که همه این رفتارها باید با احتیاط انجام شود. کاهش مرگ و میر روزانه به معنای کاهش خطر ابتلا به بیماری نیست و نباید عادی شویم. نوروز هنوز تأثیر خود را نشان نداده است و حتی ممکن است با ترکیبی از شرایط تغییر در ماه رمضان تأثیر این تعطیلات بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید