ستاره استقلال را قرمز بدانیم؟

ستاره استقلال را قرمز بدانیم؟

در شرایطی که نام دیابه از ابتدای نقل و انتقالات و بحث جذب مهاجم خارجی بر سر پرسپولیس چرخیده بود، بالاخره این مهاجم به عنوان آخرین خرید قرمزها مطرح شد.

شیخ دیاباته که فصل گذشته در الغرافه قطر موفق شد در 16 بازی 11 گل به ثمر برساند به لیگ برتر خلیج فارس باز می گردد تا بار دیگر عنوان آقای گل را در این لیگ کسب کند. به میدان بروید

شیخ در دو فصل حضورش در استقلال در مجموع 27 گل در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن آبی به ثمر رساند. او در فصل 2018–2019 با زدن 15 گل بهترین گلزن لیگ برتر فوتبال ایران شد. اگرچه دیابات در پنج دربی که بازی کرد نتوانست دروازه پرسپولیس را باز کند، اما خوشحالی خاص او را علی علیپور پس از گل به استقلال نشان داد. محدودیت هایی داشت.

شیخ دیابت پیش از این در مصاحبه ای درباره پیوستن به پرسپولیس در شرایطی که قرمزها را رقیب سنتی استقلال می دانند، گفته بود: «چرا که نه؟ من یک بازیکن حرفه ای هستم نه یک طرفدار. من هر جا که توپ و زمین باشد بازی می کنم. حالا این اتفاق در شرف وقوع است تا شیخ دیابات به جمع بازیکنانی که در تیم های استقلال و پرسپولیس بازی کرده اند اضافه شود.

شیخ دیابته در فصل بیست و دوم پس از یورگن لوکادیا هلندی دومین مهاجم خارجی پرسپولیس خواهد شد و باید دید او چه جایگاهی در تفکرات یحیی خواهد داشت. بدون شک بازی با او در دربی مقابل استقلال می تواند جذابیت خود را داشته باشد.

منبع: ورزش 3

دیدگاهتان را بنویسید