ستاره های فوتبال که از آب سرد و زندان جان سالم به در بردند

آلوز پس از متهم شدن به تجاوز جنسی به یک دختر در کلوپ شبانه ساتون در بارسلونا، به جرم خود اعتراف کرد و به زندان افتاد. ساعاتی پس از بسته شدن، پوماس UNAM قرارداد خود را فسخ کرد.

قاچاق مواد مخدر توسط مارادونا

دیگو آرماندو ماردونا، فوتبالیست افسانه ای جهان نیز عاشق مبارزه، کیک و کوکائین بود. لحظات عجیب و جنجالی در زندگی شخصی و فوتبالی اش کم نداشت. مارادونا چندین بار به دلیل قاچاق مواد مخدر دستگیر شد که مهمترین آن در سال 1991 بود.او به دلیل حمل نیم کیلوگرم کوکائین در بوینس آیرس دستگیر شد. کوچاباما، بولیوی یک بار توسط پلیس بولیوی به جرم مشابه در سال 2004 دستگیر شد.

ستاره های فوتبال که از آب سرد و زندان جان سالم به در بردند

ستاره جوان منچستر در زندان، تبرئه شد

دقیقا یک سال پیش نامزد میسون گرینوود ستاره جوان منچستریونایتد با انتشار عکس های شرم آور رفتار عجیب این ستاره انگلیسی را افشا کرد و مدعی شد که گرینوود او را کتک زده است. انتشار این خبر جنجال بزرگی در فوتبال انگلیس به پا کرد و باشگاه منچستریونایتد خیلی زود رفتار بازیکن خود را محکوم کرد. ماجرا به قدری جدی بود که اندکی بعد خبر دستگیری گرینوود اعلام شد و اگرچه او با قرار وثیقه آزاد شد، اما داستان جنجالی او همچنان ادامه دارد. اکثر هم تیمی های گرین وود از جمله کریستیانو رونالدو، جسی لینگارد، دیوید دخیا، پل پوگبا، ادینسون کاوانی و اسکات مک تومینای پس از دستگیری این بازیکن، او را در شبکه های اجتماعی آنفالو کردند. نایک که اسپانسر گرینوود است، همکاری خود با این بازیکن را به حالت تعلیق درآورده و منچستریونایتد نیز در اقدامی جالب اعلام کرده است که کسانی که پیراهن شماره 11 گرینوود را خریداری کرده اند، می توانند آن را پس داده و پیراهن بازیکن دیگری را تهیه کنند.

حالا دیشب خبر جدیدی مبنی بر تبرئه گرینوود منتشر شد. تحقیقات پلیس در ژانویه 2022 آغاز شد و پس از انتشار اخبار ادعاهای وی، منچستریونایتد نیز او را از مربیگری در باشگاه منع کرد. پلیس منچستر سیتی اعلام کرد که تیم تحقیقاتی در یک سال گذشته مستقیماً با تیم حقوقی در تماس بوده و هرگونه اطلاعات جدید را دریافت و منتشر خواهد کرد، اما پرونده بسته شد و تصمیم به سادگی گرفته نشد.

ستاره های فوتبال که از آب سرد و زندان جان سالم به در بردند

تجاوز به 12 زن توسط شکارچیان

بنجامین مندی، مدافع چپ منچسترسیتی، 28 ساله، به 10 مورد تجاوز به هفت زن بین اکتبر 2018 تا آگوست سال گذشته متهم است. او هشت مورد تجاوز جنسی، یک مورد تجاوز جنسی و یک مورد تلاش برای تجاوز جنسی را رد کرد. متهم دیگر، لوئیس ساها ماتری، 40 ساله، به هشت مورد تجاوز به عنف و چهار مورد تجاوز جنسی به هشت زن متهم است که او نیز این اتهامات را رد می کند. این دو مرد ظاهراً به قربانیان خود مشروبات الکلی دادند و تلفن همراه آنها را گرفتند. در 23 تا 24 ژوئیه سال گذشته یک مهمانی در خانه مندی برگزار شد که طی آن مندی متهم به تجاوز به سه زن شد که یکی از آنها یک زن 22 ساله و دو جوان 19 ساله سالها گذشت. یکی از این نوجوانان 19 ساله نیز مورد تجاوز سها قرار گرفت. در غروب 23 جولای، یک زن 22 ساله که در یک کلوپ شبانه در منچستر کار می کرد، توسط ساها به یک مهمانی استخر دعوت شد. مندی این دختر 22 ساله را به اتاق نمایش خانگی دعوت کرد و این دختر به دختر دیگری گفت اگر 10 دقیقه دیگر برنگشتم دنبالم بیاید. دختر برنگشت و دختر دوم نیز به دنبال او رفت، اما توسط دو تن از کارکنان مندی متوقف شد.

مندی در ماه اوت دستگیر شد و به مدت 134 روز در بازداشت بود و در ژانویه به قید وثیقه آزاد شد.

ستاره های فوتبال که از آب سرد و زندان جان سالم به در بردند

9 سال زندان برای ستاره رئال مادرید

در این میان ستاره های برزیلی سابقه عجیبی در دستگیری و زندان دارند. روبینیو، ستاره برزیلی که زمانی در کنار بازیکنانی مانند رئال مادرید، میلان و منچسترسیتی درخشید، اخیرا به زندان افتاد. روبینیو در سال 2017 در ایتالیا به تجاوز جنسی متهم و به 9 سال زندان محکوم شد. ستاره سابق برزیلی در ایتالیا به این حکم اعتراض کرد و درخواست تجدید نظر کرد اما در نهایت دادگاه حکم اصلی را تایید کرد و ستاره سابق فوتبال مجبور شد 9 سال در زندان بماند. ماجرایی که روبینیو به خاطر آن به حبس محکوم شد در سال 2013 و زمانی که روبینیو برزیلی برای میلان ایتالیا بازی می کرد اتفاق افتاد. روبینیو و 5 نفر دیگر به تجاوز جنسی در یک کلوپ شبانه متهم شدند. طبق رای دادگاه بدوی، روبینیو به 9 سال زندان محکوم شد و باید 50 هزار پوند به مقتول پرداخت کند.

ستاره های فوتبال که از آب سرد و زندان جان سالم به در بردند

شاعر فوتبال پشت میله های زندان

رونالدینیو که زمانی در زمین فوتبال جذاب بود، سال گذشته 5 ماه را در زندان گذراند. او زمانی که قصد داشت با گذرنامه جعلی به پاراگوئه سفر کند، دستگیر شد، اما سرانجام پس از چند ماه سخت آزاد شد.

ستاره های فوتبال که از آب سرد و زندان جان سالم به در بردند

اخاذی به سبک ستاره رئال مادرید

یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های مربوط به ستاره‌های فوتبال به کریم بنزما و متئو والبوئنا برمی‌گردد که حکمشان به تازگی تکمیل شده است. در آن زمان گفته می‌شد که در ماجرای اخاذی متئو والبوئنا و تهدید او به انتشار یک فیلم خصوصی، کریم بنزما نقش واسطه‌ای را بازی می‌کرد که به هافبک لیون توصیه کرد سرکیس را آزاد کند تا از آبروی خود و مبلغی که باج‌گیر پرداخت کرده، سرکیس را آزاد کند. کریم زناتی را – فردی که از دوستان دوران کودکی مهاجم رئال مادرید است – برای پرداخت طلب خود نام برده بود. این اتفاق باعث شد بنزما برای چند سال از تیم ملی فرانسه کنار گذاشته شود و حتی جام جهانی 2018 و قهرمانی با فرانسه را از دست بدهد.

ستاره های فوتبال که از آب سرد و زندان جان سالم به در بردند

تخلف مالیاتی مدیر را روانه زندان کرد

اولی هوینس، رئیس سابق بایرن مونیخ، فوتبالیست بعدی است که به زندان می رود. او از ژوئن 2014 تا فوریه 2016 به دلیل تخلفات مالیاتی و 28.5 میلیون یورو که مخفیانه به حساب های سوئیس واریز کرده بود، پشت میله های زندان بود. او پس از بازگشت از زندان بار دیگر رئیس باشگاه بایرن مونیخ شد و اکنون رئیس افتخاری این باشگاه آلمانی است.

ستاره های فوتبال که از آب سرد و زندان جان سالم به در بردند

از علی اکبریان گرفته تا استقلال و ستاره های پرسپولیس

در فوتبال ایران موارد مختلفی از حضور ستارگان فوتبال و حتی مدیران تیم در زندان وجود دارد. علی اکبریان ستاره سابق تیم استقلال یکی از این موارد است که سال ها در زندان به سر می برد. سوشا مکانی دروازه بان سابق پرسپولیس به دلیل انتشار عکس های جنجالی مدت کوتاهی را در زندان گذراند.

پس از دربی جنجالی سال ۱۳۷۹ تعدادی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس بازداشت شدند. محمد نوازی فوتبالیست سابق استقلال در این خصوص می گوید: «سه روز در زندان قصر بودیم. مسابقه نداشتیم من و بروند استیلی بودیم. تا صبح نشستیم و برای هم قصه تعریف کردیم. آن درگیری قبلاً رخ داده بود. بعد از آن مسئولان فوتبال صحبت کردند و ما را رها کردند.»

دیدگاهتان را بنویسید