ستاره پرسپولیس باید سرهنگ باشد نه سرباز!

ستاره پرسپولیس باید سرهنگ باشد نه سرباز!

مرتضی فنونی زاده، مدافع سابق پرسپولیس با تمجید از سیاوس یزدانی به خاطر امنیت دوران سربازی دو مدافع استقلال، غیبت این بازیکن در خط دفاع استقلال را به ضرر تیم فرهاد مجیدی دانست و در این خصوص اظهاراتی کرد.

آیا می دانید این روزها صحبت های زیادی در مورد بحث سربازی فوتبالیست ها مطرح می شود؟

آره. خدمت سربازی برای هر مرد ایرانی که باید برود اجباری است. این شوخی نیست و همه باید آن را دنبال کنند.

کشف دو بازیکن استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟

به هر حال استقلالی ها امسال با خط دفاعی خوبشان آرزوی قهرمانی داشتند اما حالا با جذب مرادمند و سوارکاران و البته اکثر سوارکاران این رویا بر باد رفت و قهرمانی استقلال در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

تو چی میگفتی

با این حال مطمئنم در 30 سال اخیر استقلال هیچ وقت آنقدر که امسال در دفاع داشت، نداشت. این را با سند بیان می کنم. هر دو مدافع استقلال سربازان خوبی بودند اما سیاوش یزدانی واقعا مدافع قوی ای بود که نمی توان منکر این واقعیت شد. اگر استقلال تا اینجای کار بهترین خط دفاعی را داشت یا تیمش شکست نمی خورد به خاطر حضور این بازیکن در مرکز دفاع است. پستی که خودم سال ها در آن بازی کردم.

آیا می دانید استقلالی ها به سربازی وحید امیری هم جفا می کنند؟

آره! البته وحید امیری در جام جهانی روسیه فوتبال بازی می کند و چند ماه دیگر در جام جهانی قطر به میدان می رود. تا جایی که من می دانم او را می توان به عنوان “سرباز قهرمان” آزاد کرد، اگر نه قطعا به موقع می آید. اما یک نکته مهم برای وحید امیری وجود دارد.

چه نکته ای؟

کسی که پیکه را در جام جهانی “نه تنها” می اندازد نه سرباز، بلکه سرهنگ باشد. اگر قرار است امیری به سربازی برود، باید از ابتدا او را سرهنگ دانست. این فوتبالیست زندگی سالمی دارد و در حاشیه نیست. در این مدت کسی را پیدا نمی کنید که او را بد دیده باشد یا پشت سرش چیزی گفته باشد. او از روزی که فوتبال را شروع کرده فقط به فوتبال فکر می کند و حالا در آستانه ورود به جام جهانی دوم است.

آیا این می تواند عاملی باشد که هافبک پرسپولیس تصمیمات دیگری در مورد اردوی خود بگیرد؟

داستان هیچ خاطره ای از سربازی ندارد که در دو جنگ جهانی جنگیده است. جام جهانی واقعاً شبیه یک جنگ جهانی است که وحید دو بار در زندگی اش برای خودش جنگید. امیدوارم هر اتفاقی بیفتد پرسپولیس ضرر نکند چرا که پرسپولیسی ها منتظر ششمین قهرمانی این تیم هستند که قطعا در پایان این فصل برای این تیم قطعی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید