ستاره پرسپولیس در آستانه استقلال بود اما…

ستاره پرسپولیس در آستانه استقلال بود اما…

سیدجلال حسینی پس از 6 سال پیاپی پوشیدن پیراهن پرسپولیس و کاپیتانی آن تیم دیروز از فوتبال خداحافظی کرد.

اما بازگشت سیدجلال به پرسپولیس در شرایطی اتفاق افتاد که برانکو ایوانکوویچ تمایل خاصی برای به خدمت گرفتن او نداشت اما در نهایت با یک سال تاخیر توسط علی اکبر طاهری مدیرعامل وقت پرسپولیس انجام شد. .

در همین رابطه با محمدعلی ترکاشوند، قائم مقام مدیرعامل وقت پرسپولیس که نقش مهمی در نقل و انتقالات این باشگاه دارد گفت وگویی کوتاه انجام دادیم که می خوانید:

صحبت از خرید سیدجلال حسینی در آن زمان.

ابتدا باید به نقل و انتقالات قبل از لیگ پانزدهم برگردیم. آقای حسینی پس از یک فصل خارج از کشور به ایران بازگشت و با آقای نژادفلاح دیدار و به توافق رسید. بعد از اینکه با آقای طاهری آمدیم ایشان را یکی از خریدهای تیم می دانستیم که آقای برانکو قبول نکرد.

چرا؟

نمی دانم. مثل اینکه برونکو با آقای کرانکار یا شخص دیگری که سرمربی سیجلال در تیم قطر بود صحبت کرده بود و نمی‌دانم او در مورد اینکه برونکو نمی‌خواهد سیجلال را جذب کند، چه گفته است.

بهت نگفت مشکل چیه؟

خیر فقط ما متوجه شدیم که دلیلش مشورت با آقای کرانکار بوده است. او به ما گفت که تیم من خوب است و مدافعان خوبی دارم و فقط لوکا ماریچ را خواست که او را هم قراردادیم.

به نظر می رسید از آنجایی که قبل از آمدن برونکو با سججلال توافق کرده بود، برونکو نمی خواست اوایل خودش را به عنوان یک سرمربی مطیع نشان دهد، اما سال بعد هم سجالال را نمی خواست.

بله درست است.

اما مدیران باشگاه تصمیم دیگری گرفتند.

در سال دوم، اگر به خاطر داشته باشید، این موضوع مطرح شد. از یک طرف آقای برانکو بود که سیجلال را نمی خواست و از طرف دیگر خط دفاعی پرسپولیس بود که مشخصا عملکرد خوبی نداشت و قراردادشان تمام شده بود. بنابراین خرید سیدجلال منطقی بود.

چطور آقای برانکو را راضی کردید؟

اتفاقاً آقای برانکو در این باره با آقای طاهری جلسه و گفت و گو کردند و در نهایت ایشان گفتند که باشگاه Desicion (انتخاب باشگاه) است. انگار می خواست مسئولیت این خرید را به باشگاه واگذار کند تا اگر اتفاقی افتاد و یا عملکرد خوبی نداشت، کسی او را مقصر نشناسد.

علی اکبر طاهری چه گفت؟

او هم گفت که مسئولیت را بر عهده می گیرد و اگر یادتان باشد بیرون از باشگاه با سیدجلال جلسه داشت و او را به داخل آورد. در آن زمان استقلال و منصوریان به شدت به دنبال خرید حسینی بودند و حتی صحبت های اولیه انجام شد و می خواستند از طریق مهدی رحمتی او را بیاورند اما خوشبختانه آرزوی جلال بازگشت به پرسپولیس بود.

مذاکرات چگونه پیش رفت و مبلغ قرارداد چقدر بود؟

بالاترین میزان دستمزد ما برای بازیکنان ملی پوش بود و قرارداد آقای حسینی هم همینطور بود.

منظورت چقدره

نهصد میلیون آقای هدایتی هم رقمی به سیدجلال داده بود اما ما گفتیم این هم در قرارداد باشد چون باید این پول را به آقای هدایتی پس می دادیم. سیدجلال مشکلی نداشت و پذیرفت.

چند تا راهنمایی دادند؟

سیصد میلیون یعنی پیش پرداخت را دادند که البته در حساب باشگاه ثبت شد و بدهی باشگاه به آقای هدایتی بود.

مذاکرات با او چگونه پیش رفت؟

معمولا وقتی کسی خداحافظی می کند باید نکات مثبت او را بگوییم. سیدجلال هم پتانسیل رهبری داشت و برای دومین سالی که با او قراردادم مشکلی برای افزایش قرارداد نداشت. برای سیدجلال آرزوی موفقیت دارم، او در تمام این سال ها چهره تاثیرگذار تیم پرسپولیس بوده و امیدوارم در مرحله بعدی زندگی اش موفق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید