ستاره پرسپولیس در صدر فهرست ارزشمندترین بازیکنان ایران قرار دارد

ستاره پرسپولیس در صدر فهرست ارزشمندترین بازیکنان ایران قرار دارد

سایت ترانسفر مارکت فوتبالیست ها را بر اساس پارامترهای مختلف ارزیابی می کند و تیم های زیادی برای خرید یا فروش بازیکنان به این سایت تکیه می کنند.

افزایش یا کاهش ارزش بازیکن به عواملی مانند موفقیت تیمی و فردی، تعداد بازی‌ها، میزان تأثیرگذاری در تیم و روی گل‌ها، ملی پوش بودن یا نبودن بازیکن و سن و سن بستگی دارد. لیست بازیکنان تیم ملی که در قطر حضور دارند، متوجه می شویم که ارزش چند ستاره تیم ملی به شدت کاهش یافته است.

با این حال همانطور که انتظار می رفت مهدی طارمی ارزشمندترین بازیکن تیم ملی و کل فوتبال ایران به حساب می آید. ستاره تیم ملی کشورمان و بازیکن پورتو با درخشش در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا در جمع ارزشمندترین ستاره های جام جهانی خارج از 5 لیگ معتبر اروپایی قرار گرفت و می توان گفت طارمی را بهترین ها می دانند. بازیکن معروف تیم ملی

طارمی در دو ماه گذشته با پورتو خوش درخشید و به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر پرتغال و باشگاه پورتو انتخاب شد. مهدی همچنین موفق شد در اولین دیدار تیم ملی مقابل انگلیس در جام جهانی دبل کند و در پایان اولین مرحله گروهی جام جهانی خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان این مسابقات معرفی کرد.

ارزش مهاجم سابق پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات به 20 میلیون یورو رسید و پس از آن سردار آزمون با 12 میلیون یورو قرار گرفت. پس از این دو ستاره تیم ملی، بازیکنانی مانند جهانبخش و کودوس از ارزشمندترین بازیکنان فعلی تیم ملی هستند.

همچنین علی کریمی، هافبک سابق استقلال که در تیم کایسری اسپور ترکیه بازی می کند، بیشترین افت قیمت را داشت و تنها 100 هزار یورو در لیست قرار گرفت. کریمی مدت ها به دلیل مصدومیت از میادین دور بود و اخیرا به میادین بازگشته است. با این حال کی روش او را با خود به قطر برد و حتی در دیدار مقابل انگلیس نیز از کریمی به عنوان استاپر استفاده کرد اما عملکرد بسیار ضعیف کریمی باعث شد تا او بین دو نیمه تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید