ستاره پرسپولیس: نه در مورد ساوتگیت و نه از هری کین می خوانم!

ستاره پرسپولیس: نه در مورد ساوتگیت و نه از هری کین می خوانم!

خیلی ها هستند که معتقدند محمدحسین کنعانی زادگان بهترین مدافع تیم ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی بوده است.

این مدافع سرشناس در حال حاضر در قطر و الاهلی بازی می کند و یکی از بهترین های این تیم است. با محمدحسین کنعانی زادگان تماس گرفتیم تا بعد از مدت ها درباره تیم ملی، قرعه کشی جام جهانی و دیگر مسائل صحبت کنیم.

فوتبالدوستان ایرانی می خواهند بدانند قرعه تیم ملی کشورمان در جام جهانی خوب بوده یا نه؟

جام جهانی از نام او مشخص است. جایگاه بهترین تیم های دنیاست و بهترین های قاره های مختلف برای دفاع از فوتبال کشورشان و حتی قاره شان به این مسابقات می آیند. پس نمی توان گفت قرعه کشی و گروه آسان است یا سخت!

اما اکثر کارشناسان معتقدند تیم مرگ این دوره متشکل از تیم های اسپانیا، آلمان، ژاپن و برنده پلی آف است. آیا تغییر مکان با ژاپن برای ما سخت تر نخواهد بود؟

این صحبت ها و صحبت ها انجام می شود. شاید در نگاه اول این گروه یک گروه مرگ به نظر برسد، اما گروه ما آسان نیست. انگلیس نایب قهرمان اروپاست و آمریکا هم نشان داده تیم سختی است.

اما آیا آلمان و اسپانیا قوی تر از بریتانیا و ایالات متحده به نظر می رسند؟

به نظر من قدرت یک تیم در مسابقات مشخص می شود. من نمی گویم با شما موافق نیستم، اما در حال حاضر نمی توان چیزی را تعیین کرد. در این گروه، ژاپن ممکن است ناگهان غافلگیر شود. اصلا قابل پیش بینی نیست که این تیم به همه تیم های گروهش ببازد یا اسپانیا و آلمان به راحتی دو تیم دیگر را شکست دهند.

ایران چطور؟ تیم ملی ما می تواند یک جام شگفتی ساز بسازد؟

ما بازیکنان و کادرفنی خوبی داریم. در مسابقات مقدماتی جام جهانی مقتدرانه شرکت کردیم و بهترین نتایج را کسب کردیم. ایران هم پتانسیل شگفتی سازی را دارد اما فقط به تیم و گروه نیاز ندارد. همه باید کمک کنند. همه باید دست به دست هم بدهند تا این تیم موفق شود.

کارشناسان و بازیکنان تیم ملی بر لزوم برگزاری بازی های پیگیر و دوستانه با تیم های مطرح تاکید دارند. نظر شما در این زمینه چیست؟

درست است. ما باید قبل از جام جهانی با تیم های سخت و مشابه با هم تیمی هایمان بازی کنیم. می دانم که فدراسیون و مسئولان نیز در تلاش هستند تا مسابقات تدارکاتی خوبی برگزار کنند و به نظر می رسد نیاز به کمک وزارت ورزش و سایر نهادهای کشوری داریم. جام جهانی آبروی فوتبال و ورزش ماست و همه باید دست به دست هم بدهیم تا در این مسابقات موفق باشیم.

سخت ترین بازی ایران چیست؟

یک ضرب المثل فوتبالی می گوید که سخت ترین مسابقه برای هر تیمی در مسابقات، اولین مسابقه است. اولین بازی ما مقابل یک تیم قدرتمند انگلیسی است که شاید مهمترین آن باشد. شروع خوب جام جهانی می تواند کمک زیادی به تیم ایران کند.

گرت ساوت گیت در مصاحبه ای اعلام کرد که ایران را نمی شناسد. نمیخوای جواب بدی؟

نه! در این سطح از فوتبال حرفه ای درست نیست که من را بازیکن ناشنوا خطاب کنند. من برای ساوت گیت یا تیم ملی انگلیس نمی خوانم، اما انشالله تمام وجودم را روی جام جهانی و این بازی می گذارم. انگلیس به نظر من تیم قابل احترامی است.

شما و دیگر مدافعان تیم ملی به مصاف هری کین، رحیم استرلینگ و … می روید. در این زمینه چه صحبتی دارید؟

انگلیس تیمی قابل احترام با مهاجمان بزرگ است. هرین کین یکی از بهترین مهاجمان نوک جهان است که در گلزنی و ضربه زدن بسیار خوب است. رحیم استرلینگ نیز یکی از تکنیکی ترین و سریع ترین بازیکنان شبه جزیره و حتی کل اروپاست اما این دیدار مقابل بهترین ها می تواند انگیزه خوبی برای همه ما باشد. امیدوارم بتوانیم از آبروی فوتبال ایران در جام جهانی دفاع کنیم.

نمی خواهی در مورد هری کین بخوانی؟ کریس را چگونه به یاد می آوری؟!

علیرضا بیرانوند یکی از بهترین دوستان من است و خاطره خوبی از جام جهانی مقابل رونالدو داشت. بعید میدونم کور بود و یه جورایی نان دلشو خورد. من هرگز در مورد هری کین با تیم های بزرگ نخواهم خواند. همه بازیکنان تیم ملی دوست دارند بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشند و اگر این اتفاق بیفتد، می خواهم تمام تلاشم را بکنم تا خاطره خوبی از خودم به یادگار بگذارم.

به تیم ملی آمریکا چه امتیازی می‌دهید؟ همه می گویند این تیم باید مثل تیم 1998 آمریکا را شکست دهد؟

شما رسانه ها تیم ملی آمریکا را بهتر از من می شناسید. بازیکنان این تیم در بهترین تیم های اروپایی بازی می کنند و این تیم بسیار قدرتمندی است. به نظرم مقایسه درست نیست تیم و نسل 1998 برای ما خاطره انگیز بودند و هستند. این تیم شرایط خاص خودش را داشت و تیم ما هم شرایط خودش را دارد. امیدوارم بتوانیم بهترین خاطره جام جهانی را برای فوتبالدوستان ایرانی ثبت کنیم اما یاد گرفته ایم که هیچ تیمی را دست کم نگیریم.

حریف بعدی ایران در جام جهانی کدام یک از اسکاتلند، اوکراین و ولز خواهد بود؟

برای ما تفاوت زیادی وجود ندارد. ما باید برای هر موقعیتی آماده باشیم. این سه تیم هم قابل احترام هستند.

به نظر شما کدام تیم می تواند قهرمان جام جهانی شود؟

کار من پیش بینی نیست! مثل همیشه تیم های برزیل، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، فرانسه و … شانس قهرمانی دارند.

آیا در این مدت پدیده یا شگفتی جدیدی وجود ندارد؟

شاید یک تیم آفریقایی بتواند به نیمه نهایی برسد.

کدام تیم؟

نمی دانم، اما تیم های آفریقایی قدرت بدنی بالایی دارند و در جام جهانی نشان داده اند که می توانند شگفت انگیز باشند.

تیم ملی ایران چطور؟

خدای نکرده تلاش می کنم تا جایی که بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم چون بچه های تیم ملی و اهالی فوتبال ایران لایق بهترین ها هستند.

فدراسیون فوتبال و بیشتر پیشکسوتان از اسکوچیچ حمایت کرده اند. نظر تو چیست برخی می گویند شاید او مربی بزرگی برای جام جهانی نباشد؟

فکر می کنم دراگان اسکوچیچ یک مربی مدرن است و فکر می کنم او به یک معیار در این زمینه تبدیل خواهد شد. روابط عمومی خیلی خوبی دارد و برای ارتباط با دیگران و کارهای فنی اش وقت می گذارد، انگار 25 ساعت کار می کند و نمی دانم چطور این کار را می کند.

الاهلی چطور؟

خدا را شکر که همه چیز خوب است و با توجه به پتانسیل موجود نتایج بدی نگرفتیم. امیدوارم بتوانیم دوباره در جدول پیش برویم.

نمی شود با شما صحبت کرد و درباره پرسپولیس سوال نکرد. آیا شرایط این روزهای پرسپولیس و اختلاف 6 امتیازی با استقلال قابل جبران است؟

رابطه من با پرسپولیس صمیمانه است و دوست دارم این تیم برای ششمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شود. این خواسته قلبی من است.

دیدگاهتان را بنویسید