ستایش از امر به معروف و نهی از منکر در کردستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، معلم فایق رستمی امام جمعه سنندج در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام محرم با بیان اینکه دین مبین اسلام دین دوستی و مبرا از همه است. ایرادات و کاستی‌ها، گفت: واقعه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یارانش، دل همه مسلمانان را آزرده و در دل مسلمانان بویژه کردستانیان دوستدار و دوستدار اهل بیت (ع) باقی خواهد ماند. (ع) تا روز قیامت.

وی بیان کرد: دشمنان همیشه قبل از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان سدی ایستاده اند اما از ابتدای اسلام امر به معروف و نهی از منکر ادامه داشته و بدین ترتیب از انواع مفاسد و ظلم جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها یک مقوله و یک گروه را شامل نمی شود، افزود: اساس اسلام امر به معروف و نهی از منکر است.


4c946683 872c 4c94 8e14 8343f0bedd61 خبر خاکستری

وی گفت: هجرت امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بود و همین امر باعث شد جان پربرکت خود را فدای این امر کنند.

امام جماعت سنندج ادامه داد: شهادت امام حسین(ع) و یارانش مایه عبرت همه مسلمانان است زیرا این شهادت احیای دین مبین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر است.

و افزود: احیای فرضیه خداوند در راستای امر به معروف و نهی از منکر را ضروری می دانیم و در این راه گام های اساسی و بزرگی در این زمینه برداریم.


3c09394a 9d37 4c6f bbe4 b04d27643062 خبر خاکستری


خدمت به مردم از افتخارات بزرگ جامعه اسلامی است

سردار علی آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان نیز گفت: بزرگترین سرافرازی جمهوری اسلامی ایران است که برای آن باید تلاش جهادی کنیم و مفتخریم که به این ارزش ها سوگند یاد می کنیم.

وی گفت: دومین شهرت جامعه ما طبق بیانات مقام معظم رهبری جهاد تبین است که در عصر انفجار و اطلاعات به او می گفتند.

وی افزود: خدمت به مردم یکی از فضائل بزرگ در جامعه اسلامی است و لازم است مسئولان همواره به این امر توجه داشته باشند.

سردار آزادی با بیان اینکه گفتن به مردم از دیگر فضائل است، گفت: فقر، فساد، تبعیض و بی عدالتی نیز از جمله آفات جامعه است که اگر حذف شوند جامعه پویا خواهیم داشت.


7060288b dbe1 4a2c a9e2 26f7027cecd0 خبر خاکستری


اساس جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است

در ادامه حجت الاسلام عابدین رستمی امام جمعه شهر سنندج با تسلیت ایام سوگواری سید السالار شهیدان و گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در اندیشه سیاسی امام (ره)، امر به معروف و نهی از منکر در بالاترین سطح قرار دارد. زیرا ایشان وجوب امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات و رکن اصلی تشکیل حکومت اسلامی می دانند.

وی بیان کرد: اگر به مشکلات امروز جامعه دقت کنیم و به آنها نگاه کنیم، متوجه می شویم که هر جا در این حوزه کار نشده، آسیب جدی دیده ایم.

امام جمعه شهرستان کوروه به قیام امام حسین (علیه السلام) علیه ظلم اشاره کرد و گفت: باید خود را در قبال خوب و بد پاسخگو باشیم تا بتوانیم زندگی پیامبر، ائمه اطهار و اطهار را زنده کنیم. معصوم در این راه

وی خاطرنشان کرد: فرضیه امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک موضوع مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد، زیرا بر اساس کلام ارشاد، اساس جامعه اسلامی در بحث تمدن نوین اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر شکل می گیرد. بدی ها تنفس جامعه نوعی حیات طیبه است، امر به معروف و نهی از منکر است.


3b21d95a dc8c 404c 899f d326ae84c064 خبر خاکستری


آگاهی جمعی عاملی خردمندانه در تأثیرگذاری بر کنش فردی و اجتماعی است

عبدالمالکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در ادامه این همایش اظهار داشت: فلسفه کربلا و شهادت امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر و به عنوان یک امر دینی و مذهبی بود. وظیفه شرعی باید احیا شود همه دستگاه ها در این زمینه موثر هستند.

وی بیان کرد: همه انسان ها باید در جایگاه فردی خود به صورت منفی، قلبی و زبانی و به عنوان تذکر اجتماعی در خانواده و محیط کار فعال باشند، اما بعد اجتماعی بسیار مهم است و وظایف دستگاه های فرهنگی مطرح می شود. که در همه کشورها این موضوع را در قالب ها و سازمان های مختلف برای بیداری آگاهی جمعی ذکر کرده اند زیرا آگاهی جمعی عاملی خردمندانه موثر بر اعمال فردی و اجتماعی است و پشتوانه علمی دارد.

وی در ادامه افزود: 26 دستگاه متعهد به احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند و یکی از دستگاه های رسانه ای هستند که وظیفه اصلی آنها توجه به این فریضه است.


9489f651 d8d4 4fb0 b5f0 180d0bfd5d45 خبر خاکستری

در پایان این همایش؛ روسا و شورای عالی دستگاه های اجرایی استان کردستان تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید