سختگیری بانک ها در کوم برای وام های رهنی به مستاجران


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879151

مدیرکل راه و شهرسازی استان کوم با اشاره به معرفی حدود 6 هزار کوم مستأجر در بانک های موجود برای اخذ وام مسکن گفت: راه و شهرسازی قدرت اجرایی بر بانک ها ندارد و متاسفانه بانک ها به درستی عمل نمی کنند. در زمان بازپرداخت وام و نیاز، مدیریت استان باید در این امر دخالت داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا شماری از مستاجران کوم با ارسال پیامی از بانک های استان کوم از عدم همکاری مستاجران برای پرداخت وام مسکن و بهانه های مختلف از جمله انقضای وام شکایت کرده اند. صادقی مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در گفت و گو با خبرنگار قم فردا گفت: فاز 3 وام وام مسکن در سال 1401 محقق شد و 70 میلیون تن با بازپرداخت 5 ساله و سود 18 درصد اخذ شد. حساب منطقه کوم البته اخیرا وزیر راه و شهرسازی مصاحبه کرده است، نرخ سود وام مسکن 13 درصد خواهد بود، اما هنوز ابلاغیه ای ارسال نشده است، در صورت ابلاغ عطف به ماسبق می شود.

وی گفت: نزدیک به 11 هزار مستأجر قمی برای دریافت وام مسکن ثبت نام کرده اند و حدود 6 هزار واجد شرایط نیز در بانک های موجود معرفی شده اند و همه بانک ها طبق قانون موظف به بازپرداخت وام سپرده هستند. .

صادقی گفت: در نظر داریم با نظر معاونت اقتصادی استانداری کوم جلسه ای با شورای هماهنگی بانک ها برای محاسبه آمار دقیق پرداخت وام مسکن برگزار کنیم. متأسفانه بانک ها معمولاً وام و حاکمیت استان را پرداخت نمی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کوم تاکید کرد: مستاجرین در سایت ثبت نام کرده و مدارک از جمله توافق نامه را بارگذاری می کنند که دارای رژیم رهگیری است. قراردادهای دستی به دلیل احتمال تقلب برای اخذ وام رهنی معتبر نیستند.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام در سایت http://saman.mrud.ir در صورت داشتن شرایط به بانک معرفی می شود و بانک طبق طرح پرداخت وام مسکن اقدام می کند.

صادقی افزود: متأسفانه وام وام مسکن را به راحتی بازپرداخت نمی کنند مگر اینکه فشاری از سوی مدیران به بانک ها وارد شود و این قسمت از موضوع خارج از اختیارات مسوولان راه و شهرسازی استان است. البته می دانیم که برخی از وام ها بازپرداخت شده است، برای تمام 6000 نفری که معرفی کرده ایم وام مسکن پرداخت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کوم افزود: با این حال قطعا پیگیر مطالبات مستاجران و دیدار با معاونت امور اقتصادی استان کوم خواهیم بود، چراکه قدرت اجرایی بر بانک ها نداریم و فقط می توانیم گزارش بدهیم. به دولت استان.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید