سخنگوی دولت: تبلیغ ارز به خارج از کشور انجام می شود/ عده ای که در کانون تبلیغات بودند دستگیر شدند/ بی ثباتی بازار ارز موقتی است

سخنگوی دولت: تبلیغ ارز به خارج از کشور انجام می شود/ عده ای که در کانون تبلیغات بودند دستگیر شدند/ بی ثباتی بازار ارز موقتی است

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اقداماتی را انجام داده اند و تعدادی از دشمنان آتش افروز بوده و بازداشت شده اند. هدف برخی از این حملات خارج از کشور است و عوامل خارجی آن را هدایت می کنند و این گونه مسائل قابل پیگرد قانونی است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره راه اندازی مرکز مبادلات ارزی گفت: پس از آنکه دشمن ملت ایران در خیابان و اغتشاش نتوانست نقشه های خود را عملی کند، مردم از حمله همه جانبه دشمن استقبال نکردند. او بر حوزه های اقتصادی و ارزی تمرکز کرد. طی یک سال گذشته شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بوده ایم و پس از این تمرکز تلاطم و فشار اقتصادی، وضعیت نوسانی در بازار ارز به وجود آمده که موقتی و کوتاه مدت خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی وارد عمل شدند و تعدادی از دشمنان محور آتش افروز و دستگیر شدند. هدف برخی از این حملات خارج از کشور است و عوامل خارجی آن را هدایت می کنند و این گونه مسائل قابل پیگرد قانونی است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی نیز عرضه ارز در سامانه های مربوطه برای رفع نیازها انجام می شود. عرضه ارز ما در سامانه های مختلف عموماً بیشتر از تقاضا است و با ثبات نسبی قیمت عرضه ارز در مقایسه با بازارهای عمده فروشی، قاچاق و دلالی نشان می دهد که نمی توان به این قیمت ها اعتماد کرد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به تجربه ای که مردم در بازارهای ملتهب دارند، توصیه می کنیم به التهابات موقتی اعتماد نکنند و سرمایه گذاری نکنند، اما در حوزه سرمایه گذاری با برنامه به شرکت های خصوصی مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید