سخنگوی سازمان ملل از پاسخ مستقیم درباره رویکرد دوگانه شورای امنیت در قبال ایران طفره رفت

خبرنگار ایرنا از سخنگوی سازمان ملل پرسید: آمریکا قصد دارد در شورای امنیت نشستی غیررسمی درباره ایران برگزار کند، اما جامعه اطلاعاتی ایران معتقد است که آمریکا مظنون اصلی ناآرامی ها در ایران است. جمهوری اسلامی ایران می گوید که ایالات متحده و متحدانش به طور مستمر از پلت فرم سازمان ملل برای پیشبرد برنامه سیاسی خود سوء استفاده می کنند، حتی به قیمت نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل. واکنش دبیرکل سازمان ملل به رویکرد دوگانه آمریکا چیست؟ چرا شورای امنیت سازمان ملل حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) شیراز را محکوم نمی کند؟

سخنگوی سازمان ملل از پاسخ مستقیم به این سوال طفره رفت و با بیان اینکه نمی توانم به نمایندگی از شورای امنیت صحبت کنم، پاسخ این سوال را به شورای امنیت واگذار کرد، تصریح کرد: موضع دبیرکل در خصوص محکومیت تروریست حمله به شاهچراغ بسیار واضح و تعیین کننده است و زمان آن فرا رسیده بود

دوجاریک در عین حال افزود که اعضای سازمان ملل آزاد هستند. آنها منشوری دارند که از آنها پیروی می کنند و در طول جلسه آزادند که تماس بگیرند و هر چه می خواهند بگویند. این وظیفه ما نیست که در این مورد اظهار نظر کنیم.
سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت: موضع ما در قبال حوادث ایران نیز کاملاً روشن است.

پس از گزارش مفصل جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، دولت آمریکا برای حمایت از ناآرامی‌ها و ناآرامی‌ها در ایران برای اهداف سیاسی خاص تلاش کرد تا یک نمایش ضدایرانی در سازمان ملل در قالب نشست غیررسمی شورای امنیت برگزار کند.

در پی تلاش واشنگتن برای برگزاری نشست غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل، منابع دیپلماتیک به خبرنگار ایرنا گفتند که آمریکا به همراه آلبانی به دنبال برگزاری این نشست در روز چهارشنبه هفته جاری برای ادامه مداخله در امور داخلی ایران هستند.

منابع دیپلماتیک افزودند: این اقدام آمریکا واکنشی است به گزارش جامعه اطلاعاتی ایران – وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه – درباره عوامل ناآرامی در ایران.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل هنوز حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) شهر شیراز را محکوم نکرده است.

ساعت 17:45 چهارشنبه 4 آبان، یک فرد مسلح با شلیک گلوله از بیرون حرم مطهر شاهچراغ به شیوه تروریست های تکفیری به مردم حرم مطهر حمله کرد.

به گفته شاهدان عینی، تروریست با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراگ رفته و از ورودی خیابان نهم، در همان محل خدام وارد حرم شد و زائران حاضر در ورودی، تیراندازی کردند. این حمله تروریستی در یکی از شلوغ ترین ساعات در حرم شاهچراغ رخ داد.

پس از این حادثه تروریستی، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ایران بار دیگر تروریسم را در همه اشکال آن تهدیدی واقعی و بزرگ برای صلح و امنیت بین المللی می داند. و از شورا انتظار می رود که امنیت سازمان ملل به صراحت و قاطعیت این جنایت وحشتناک را محکوم کند.

دیدگاهتان را بنویسید