سخنگوی قوه قضائیه: در پرونده کرسنت 6 نفر جزای نقدی و 2 نفر محکوم به حبس شدند

سخنگوی قوه قضائیه: در پرونده کرسنت 6 نفر جزای نقدی و 2 نفر محکوم به حبس شدند

روز جدید سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده کرسنت گفت: همزمان بر اساس گزارش سازمان بازرسی و اطلاعات، پرونده ای تشکیل شده که حدود 6 تا 7 نفر از اعضای هیات مدیره نفت و کرسنت ایران تشکیل شده اند. محکوم و پنج تا شش نفر محکوم به جزای نقدی و دو نفر به حبس محکوم شده و اخیراً برای اعدام فرستاده شده اند. در بخشی دیگر از این پرونده که باز شد، 8 نفر متهم به تبانی در معاملات دولتی و گرفتن رشوه شدند. این پرونده ادامه دارد و در دستور کار دولت قرار دارد و در حال بررسی است. آنها نقشی در مجازات اعمالشان داشتند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه همچون گذشته با تمام توان با فساد مبارزه می کند.

ذبیح اله هدیان در نشست خبری امروز (سه شنبه 16 آذرماه) گفت: از زحمات همه پرستاران تشکر می کنم و امیدوارم همه کارکنان به مطالبات پرستاران توجه کنند.

وی با گرامیداشت روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی یک حرکت رو به جلو و یک الزام بود و دانشجویان صداقت و شجاعت را سرلوحه کار خود قرار دادند. ما در قوه قضائیه از روحیه مطالبه گری و ظلم ستیزی و مبارزه با فساد دانشجویی حمایت می کنیم.

هدیان ادامه داد: در دوران تحول می بینیم که قوه قضاییه مانند گذشته با تمام توان با مفسدان مبارزه می کند و جز خدا و قانون تمکین نمی کند. در یک پرونده مربوط به فساد اقتصادی، افرادی به اتهام کلاهبرداری شبکه ای محکوم و به حبس های طولانی مدت محکوم شدند. یکی از آنها علیرضا برهورد کاشانی بود که به 15 سال حبس تعزیری و جزای نقدی و مصادره محکوم شد. یکی از مفاد این تصمیم، خودداری از یک میلیون و سیصد هزار یورو است.

وی افزود: مجید اسکندری نیز به 15 سال حبس تعزیری و جزای نقدی، امین پورمتین به 5 سال حبس تعزیری و مصادره مال و 8 نفر دیگر به یک تا سه سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در شعبه چهارم پرونده دیگری به سرپرستی قاضی صلواتی منجر به صدور رای شد و این یک شرکت مالی منحصر به فرد است که عاملان آن از طریق عضویت در شرکت های هرمی از مردم پول گرفته اند. در این پرونده محسن درخشان به 20 سال حبس، مجید فریدی به 5 سال و مصطفی الماسی به 5 سال حبس و جزای نقدی و مصادره مال محکوم شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده کرسنت آیا اتهامی برای وزیر سابق نفت وجود دارد؟ وی گفت: پرونده کرسنت مربوط به قرارداد گازی است که بین شرکت ملی نفت ایران و امیر کرسنت منعقد شد و در زمان انعقاد قرارداد تخلفاتی صورت گرفت و به عده ای پول پرداخت شد. این قرارداد قابل اجرا نیست. همزمان بر اساس گزارش مقامات بازرسی و اطلاعاتی، پرونده ای تشکیل شد که در آن حدود 6 تا 7 نفر از اعضای هیات مدیره شرکت نفت و هلال ایران مجرم شناخته شدند، پنج تا شش نفر به جزای نقدی و دو نفر به محکومیت محکوم شدند. زندان در بخشی دیگر از این پرونده که باز شد، 8 نفر متهم به تبانی در معاملات دولتی و گرفتن رشوه شدند. این پرونده ادامه دارد و در دستور کار دولت قرار دارد و در حال بررسی است. آنها نقشی در مجازات اعمالشان داشتند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در پرونده تعاونی اعتبار وحدت، دارایی های تعاونی وصول و 99 درصد مطالبات طلبکاران پرداخت شد و جعفر طباطبایی به 20 سال و 2 سال حبس، جزای نقدی و ضبط اموال محکوم شد. .

هدیان در پاسخ به سوالی درباره اقدامات قوه قضائیه برای بازگرداندن ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: اتباع ایرانی چه مقیم داخل کشور باشند و چه مقیم سایر کشورها، همه ایرانی هستند و فرقی بین آنها و هر ایرانی وجود ندارد و او قادر است بازگشت به کشور و ایران برای بازگشت این افراد باز است و منعی ندارد.

در پاسخ به این سوال که چند نفر از معترضان در اعتراضات اصفهان دستگیر شدند؟ وی گفت: در خصوص تجمع مردم در اصفهان باید بگویم که مردم حق دارند در صورت داشتن درخواست یا درخواست به مسئولان اطلاع دهند. مردم اصفهان هم تجمعات و تظاهرات داشتند و چند روز طول کشید و آرام و آرام بود و مشکلی نداشت. ما نمی توانیم نام آنها را به مردم بدهیم، اما آنها امنیت مردم را گرفته اند و اموال مردم را تخریب کرده اند و مانع برنامه درست مردم شده اند. خود مردم اصفهان وارد عمل شدند و با کمک نیروهای انتقام جویانه جلوی آن را گرفتند.

وی افزود: 130 نفر دستگیر و دستور آزادی، تعدادی فوری و بیشتر دیروز آزاد شدند. به استثنای کسانی که مسلح به تیراندازی بودند، بقیه با قرار وثیقه آزاد شدند.
برای صرفه جویی در ارزش، ارز دیجیتال بخرید! (ثبت نام رایگان)

برای صرفه جویی در ارزش، ارز دیجیتال بخرید! (ثبت نام رایگان)
پیشنهاد امروز
یکتانت: واکسن

خدائیان تاکید کرد: بحث آب محدود به اصفهان نیست و در برخی استان های دیگر کم آبی داریم و مردم باید توجه داشته باشند، اگر آب پشت سد رو به کاهش است، مسئولان باید اولویت داشته باشند. آب شرب نسبت به آب کشاورزی و صنعتی مزیت دارد و در صورت نیاز به رهاسازی فوری آب ممکن است با کمبود آب شرب مواجه شویم.

هدیان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه هفته گذشته خبری مبنی بر دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص پرونده اراکچی منتشر شد. آیا این درست بود؟ وی گفت: در صورت صحت سؤال، اکنون در این مورد چه خواهد شد؟ در این مورد تاکید بر اعمال قانون و عدم تضییع حقوق محکوم بود.

وی افزود: محکومان درخواست تشکیل جلسه جدید داده اند و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می شود و منتظر تصمیم دیوان عالی کشور هستیم. می دانید که اگر دیوان عالی کشور بهبودی دارسی را تشخیص دهد حکم نقض می شود و اگر وارد حکم نشود حکم تایید و اجرا می شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات نایب رئیس کمیسیون اصل 90 و شکایت از رئیس جمهور سابق، گفت: قبلا هم گفته ام که چون روحانی است، به این پرونده رسیدگی می شود. ویژه بپرسند آیا پرونده ای تشکیل شده است یا خیر، اما پرونده ای در قوه قضاییه تشکیل نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا برای شرکت لبنیاتی که 60 میلیون دلار ارز برای واردات از کره دریافت کرده اما در این خصوص توزیع نکرده و تخلف کرده است، شکایتی تشکیل شده است؟ وی گفت: در این زمینه شکایتی وجود ندارد اما در صورت وجود حتما پیگیری می کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اعدام برخی از محکومان استان خراسان رضوی و تغییر نحوه اجرای آن آرا و اعزام زندانیان به کارگاه های صنعتی و کمبود حقوق و تامین اجتماعی گفت: اصلاح مجرمان. . یکی از راه های اصلاح مجرمان، استخدام است، اگر زندانی استخدام شود، تبدیل به فردی مفید می شود و پس از آزادی شغلی فراهم می شود. البته این کار داوطلبانه است و در ازای آن حقوق می گیرند که 50 درصد حقوق به خانواده زندانی، 25 درصد به فرد ذخیره، 20 درصد به هزینه روزانه و بخشی نیز به بیمه پرداخت می شود.

وی افزود: هر زندانی که مشمول شرایط باشد و تمایل داشته باشد می تواند کار کند. در این راستا شهرستان سناران 300 زندانی دارد که حقوق هم می گیرند و حدود 20 هزار زندانی در سراسر کشور شاغل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید