سخنگوی قوه قضاییه: «مهدی میرسلیم» به تجمع و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور متهم شد/ وی اکنون در حال گذراندن حکم ۵ سال حبس خود است.

سخنگوی قوه قضاییه: «مهدی میرسلیم» به تجمع و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور متهم شد/ وی اکنون در حال گذراندن حکم ۵ سال حبس خود است.

روز جدید سخنگوی قوه قضائیه گفت: «سیدمهدی میرسلیم» به اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور متهم شد و اکنون در حال گذراندن حکم ۵ سال حبس خود است.

مسعود ستایشی در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در شرایطی که ابهامات زیادی در خصوص پرونده «مهدی میرسلیم» وجود دارد، لطفاً بگویید آیا زمینه دستگیری وی را تایید می کنید یا خیر. آیا اتهام او آنطور که در فضای مجازی منتشر شده است. جاسوسی بوده و همچنین این پرونده در چه مرحله ای قرار دارد و چرا مانند برخی پرونده های مشابه در این زمینه مطلع نشد، گفت: آقای سید مهدی میرسلیم به اتهامات مربوط به پرونده به 5 سال حبس تعزیری محکوم شد. تاریخ اجرای مجازات مشخص است و جای هیچ ابهامی نیست و بر اساس مفاد حکم وی بدون تعارف و تبعیض اجرا می شود زیرا وظیفه ما این است که قانون و بهترین مسیر عدالت آشکار را رعایت کنیم. اعمال قانون است .

وی ادامه داد: بر اساس اصل 3 قانون اساسی قطعا قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده ها تبعیض قائل نمی شود. وی بنا به تصمیم دادگاه به حبس تعزیری محکوم شد و در این ایام طبق مقررات از مرخصی استفاده کرد و چند روز غیبت داشت و این موضوع را خیلی شفاف اعلام کردیم. در مورد غیبت نیز مقررات رعایت شده و مفاد ماده 144 ماده 502 قانون جزا اعمال شده و جای بحث و نگرانی نیست و در حال حاضر در زندان به سر می برد.

وی افزود: وی مشکلی داشت، بیماری خود را بیان کرد و طبق تکلیف او را مانند سایر زندانیان در واحد بهداری بستری کردیم و پزشکی قانونی وضعیت وی را برای ادامه حبس مناسب تشخیص داد و مجددا به زندان معرفی شد. عنوان اتهام وی اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید