سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکایی ها رسما دروغ می گویند، پیام واشنگتن تمایل به ادامه مذاکرات است

سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکایی ها رسما دروغ می گویند، پیام واشنگتن تمایل به ادامه مذاکرات است

روز جدید سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: اگر آمریکایی ها این روزها روی تحولات داخلی ایران شرط بندی کردند، اشتباه کرده اند.

ناصر خانانی صبح دوشنبه در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکایی ها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است و نمی توانند با ارعاب، تهدید، تحریک و تهدید جمهوری اسلامی ایران را به امتیازات یکجانبه وادار کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه رفتار آمریکایی ها بسیار ریاکارانه است و آنها رسما دروغ می گویند، افزود: آمریکایی ها بارها از کانال های مختلف پیام داده و بر آمادگی خود برای بازگشت به توافق تاکید کرده اند. آمریکایی ها در مواضع رسانه ای خود می گویند که امکان بازگشت آنها به توافق وجود دارد. وجود ندارد یا برنامه ای برای آن ندارند، پس چرا از طریق واسطه ها پیام می فرستند و چرا بر تمایل خود برای از سرگیری توافق از طریق واسطه ها تاکید می کنند.
وی افزود: به نظر می رسد آمریکایی ها می خواهند به توافق برگردند و هزینه ای پرداخت نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی تاکید کرد: ما همچنان خوشبین هستیم که بحث آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران در سایر کشورها در یک بازه زمانی معقول و نزدیک انجام شود و مذاکرات فنی در این رابطه ادامه دارد.”

سخنگوی وزارت امور خارجه در این دیدار بار دیگر تاکید کرد: ما در موضوع جنگ اوکراین کشور متخاصمی نیستیم، به هیچ یک از کشورهای متخاصم سلاح صادر نمی کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: کشورهایی که ایران را متهم به حمایت از یک طرف در جنگ می کنند در جهت طراحی و اتهام این ادعاها را مطرح می کنند و خودشان با ارسال سلاح خود را در یک طرف جنگ قرار داده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش سفارت آلمان در ایران در خصوص حوادث اخیر کشور گفت: برخی از سفارتخانه های خارجی مقیم تهران در جریان حوادث اخیر کشور و ناآرامی های اخیر در ایران رفتار غیر دیپلماتیک داشتند. با توجه به اینکه تذکرات لازم به آنها داده شده و سفیران برخی از سفارتخانه ها در این رابطه به وزارت امور خارجه احضار شده و اعتراضات جدی به آنها صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید