سخنگوی وزارت امور خارجه: ابتکارات ویژه ای از سوی ایران در سفر مورا انجام شد. اگر ایالات متحده پاسخ دهد، می توانیم به وین برگردیم

سخنگوی وزارت امور خارجه: ابتکارات ویژه ای از سوی ایران در سفر مورا انجام شد.  اگر ایالات متحده پاسخ دهد، می توانیم به وین برگردیم

روز جدید سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، مذاکرات انریکه مورا در تهران را بسیار جدی و نتیجه محور و با ابتکارات ویژه از سوی ایران توصیف کرد و گفت: راهکارهایی پیشنهاد شده است و در صورت پاسخ آمریکا می توانیم به وین بازگردیم.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوال مطبوعاتی درباره سفر انریکه مورا به تهران و رژیم صهیونیستی و اینکه در چه مرحله ای از توافق هستیم؟ وی گفت: هر زمان که ابتکار و تحرکی در عرصه دیپلماسی وجود دارد، رژیم دروغین اشغالگر قدس تحرکات خود را علیه دیپلماسی انجام می دهد و این چیز جدیدی نیست.

حاتب زاده گفت: پس از تماس های ایران و هماهنگ کننده وین، امیر عبداللهیان و بورل برای حفظ تماس های شخصی به توافق رسیدند و مورا به تهران آمد و مذاکراتی بسیار جدی و نتیجه محور با ابتکارات ویژه ایران انجام داد. برخی از راه حل های پیشنهادی مورد موافقت طرف آمریکایی قرار گرفت. اگر او پاسخ دهد، ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که همه کشورها به وین برگردند. اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را اعلام کند، می توانیم گام مهمی در این راستا برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید