سخنگوی وزارت امور خارجه: برنامه ای برای تعطیلی کنسولگری باکو در تبریز وجود ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه: برنامه ای برای تعطیلی کنسولگری باکو در تبریز وجود ندارد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات چند روز اخیر برخی مقامات آذربایجانی مبنی بر اقدامات از پیش برنامه ریزی شده در حادثه حمله به سفارت این کشور و برخی گمانه زنی ها مبنی بر بسته شدن کنسولگری این کشور در تبریز. وی همچنین گفت: موضع رسمی کشور در این خصوص کاملاً روشن و روشن است و هیچ برنامه ای از سوی جمهوری اسلامی ایران برای تعطیلی کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست و موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال روابط با کشورهای همسایه مانند جمهوری آذربایجان مبتنی بر حفظ و توسعه روابط است.

شهریار ناصر خانانی امروز در حاشیه جشنواره بین المللی علم و فرهنگ درباره وضعیت روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پس از حادثه حمله به سفارت این کشور در تهران اظهار داشت: همانطور که بسیاری اعلام کرده ایم. بر اساس مواضع وزارت امور خارجه، سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با کشورهای همسایه مبتنی بر حفظ و توسعه روابط است.

وی در واکنش به اظهارات برخی مقامات آذربایجانی در روزهای اخیر مبنی بر اقدامات از پیش برنامه ریزی شده در حادثه حمله به سفارت این کشور و برخی گمانه زنی ها مبنی بر تعطیلی کنسولگری این کشور در تبریز، گفت: موضع رسمی کشور در این موضوع کاملا روشن و واضح است و هیچ برنامه ای از سوی جمهوری اسلامی ایران برای تعطیلی کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تسلیت به دولت و ملت ترکیه و سوریه به دلیل زلزله مهیب دوشنبه گذشته در این دو کشور اظهار داشت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد. ارسال کمک های بشردوستانه و اعزام تیم های پزشکی و امدادی به مناطق زلزله زده این دو کشور.

دیدگاهتان را بنویسید