سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگاران متوقف شد

پیش از این، پرایس به خبرنگاران گفته بود که روسیه قصد دارد یک حمله ساختگی توسط نیروهای نظامی یا اطلاعاتی اوکراین به عنوان بهانه ای برای حمله به این کشور انجام دهد و پنتاگون نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کرد.

چند هفته پیش به شما گفتیم که اطلاعاتی داریم که نشان می دهد روسیه تیمی را برای اجرای عملیات پرچم دروغین در شرق اوکراین مستقر کرده است.

خبرنگار از پرایس خواست تا شواهدی برای حمایت از ادعای خود در مورد روسیه ارائه دهد و سخنگوی وزارت خارجه بدون توضیح درباره جنگ ادعایی روسیه علیه اوکراین گفت که این اتهامات بر اساس اطلاعات تایید شده توسط دولت ایالات متحده است. “اطلاعاتی که ما از طبقه بندی خارج کرده ایم.”

خبرنگار پرایس گفت: پس اطلاعات محرمانه شما کجاست؟ پرایس گفت: «متاسفم که به اطلاعات موجود در اختیار دولت آمریکا شک دارم. آنچه من به شما می گویم این است که این اطلاعات در دسترس ماست.

خبرنگار آسوشیتدپرس به وزارت امور خارجه گفت: بنابراین اطلاعات شما غیرقابل اثبات است. منظورم این است که شما چه مدرکی دارید که نشان دهد روس ها قصد حمله دارند؟ من حرف شما را تکذیب نمی‌کنم، اما شما فقط بیایید و بیانیه‌ای بدهید و از ما انتظار دارید که بدون نشان دادن هیچ مدرکی باور کنیم.

کنفرانس مطبوعاتی در حالی به پایان رسید که خبرنگاران دیگر از سخنگوی وزارت امور خارجه سؤالاتی را مطرح کردند، هرچند خبرنگاران از پاسخ سخنگوی وزارت خارجه و حمله احتمالی به اوکراین قانع نشدند.

دیدگاهتان را بنویسید