سخنگوی وزارت امور خارجه: مقامات باکو تصمیم به تعلیق فعالیت سفارت خود در ایران گرفته اند/ ما خودداری می کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه: مقامات باکو تصمیم به تعلیق فعالیت سفارت خود در ایران گرفته اند/ ما خودداری می کنیم

کنعانی با بیان اینکه مقامات انتظامی و قضایی ذیربط همچنان در حال بررسی دقیق ابعاد این حادثه دلخراش هستند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران معتقد به خویشتن داری و رسیدگی توأم با آرامش و آرامش سیاسی و پرهیز از عجله و تعصب برای قضاوت در آن است. سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی فرا رسیدن دهه مبارک فجر را تبریک گفت.

ناصر کنعانی به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با اراده ملت ایران و بدون دخالت بیگانگان به پیروزی رسید.

وی افزود: گفتمان جمهوری اسلامی ایران گفتمان غالب در منطقه و جغرافیای اطراف آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر اساس تحقیقات انجام شده، حمله به سفارت جمهوری آذربایجان را به انگیزه شخصی و خانوادگی انجام داد و گفت: متأسفانه پس از این حادثه، دولت آذربایجان تصمیم به تعلیق گرفت. فعالیت های سفارت این کشور در تهران

کنعانی با بیان اینکه مقامات انتظامی و قضایی ذیربط همچنان در حال بررسی دقیق ابعاد این حادثه دلخراش هستند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران معتقد به خویشتن داری و رسیدگی توأم با آرامش و آرامش سیاسی و پرهیز از عجله و تعصب برای قضاوت در آن است. تصادف.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه مذاکرات ایران و روسیه در خصوص سوریه اخیرا در مسکو انجام شد، گفت: این مذاکرات بخشی از روند دیپلماتیکی است که در رابطه با تحولات سوریه در حال انجام است.

وی همچنین از سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه برای شرکت در نشست دبیران شورای امنیت کشورهای همسایه افغانستان خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره زمان سفر رئیس جمهور ایران به چین گفت: سفر رئیس جمهور ایران به چین از جمله برنامه هایی است که بر اساس توافق مشترک دو کشور پیش بینی شده است. دو کشور و انشاءالله در زمان مناسب این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی برای برگزاری دور جدید مذاکرات فنی و کارشناسی با اوکراین در خصوص ادعاهای مطرح شده نداریم و می توانیم دور جدید این مذاکرات را برگزار کنیم، در پاسخ به این سوال که آیا زمان مناسبی برای برگزاری دور جدید این مذاکرات است. قطعا است. وی گفت: تا جایی که من اطلاع دارم هنوز جدول زمانی دقیقی برای برگزاری دور دوم مذاکرات مشخص نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید