سخنگوی پلیس: پیامک های تشخیص حجاب به سرنشینان خودرو همچنان ادامه دارد/ رعایت حجاب اسلامی اجباری و عدم رعایت آن جرم است. در خصوص نحوه اجرای آن در نهادهای بالادستی تصمیم گیری خواهد شد

سخنگوی پلیس: پیامک های تشخیص حجاب به سرنشینان خودرو همچنان ادامه دارد/ رعایت حجاب اسلامی اجباری و عدم رعایت آن جرم است.  در خصوص نحوه اجرای آن در نهادهای بالادستی تصمیم گیری خواهد شد

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص از سرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به سرنشینان خودرو و روند جدید فرماندهی انتظامی کشور در برخورد با بدحجابی اظهار داشت: قبلاً گفته بودیم که اساس پلیس است. کار قانون است و در جایی که قانونگذار در جرم انگاری آن مشکل دارد، اساس کار پلیس بر اساس قانون انجام می شود.

سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور درباره ازسرگیری ارسال پیامک تشخیص حجاب به مالکان خودرو توضیحاتی داد.

سردار مهدی حاجیان، معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در گفت وگو با فارس، درباره از سرگیری پیامک های افشاگر حجاب به مسافران خودرو و روند جدید پلیس کشور گفت: فرماندهی بدحجابی گفت: قبلاً گفتیم که اساس کار پلیس قانون است و هر جا قانونگذار موضوعی را جرم انگاری کند اساس کار پلیس طبق قانون انجام می شود.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: ما معتقدیم که موضوع رعایت حجاب یک موضوع شرعی و قانونی است و ساز و کار این امر تصویب شده و در نهادهای بالاتر به تصویب خواهد رسید و نهادهای بالاتر باید در مورد این موضوع پرسید.

سردار حاجیان در خصوص اینکه پیامک های کشف حجاب توسط «پلیس» برای مالکان خودرو ارسال می شود، گفت: پیامک های ارسالی بر اساس سامانه ناظر 1 پلیس راهور که قبلا فعال بوده و همچنان فعال است، گفت: مرتکب شدند و مبنای این اقدام نیز می باشد و در واقع وظیفه قانونی پلیس بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی است.

وی گفت: اصل 638 می گوید رعایت حجاب اسلامی الزامی و عدم رعایت آن از نظر قانونگذار جرم انگاری شده است و قاعدتا نحوه اجرای آن انشاءالله در دستگاه های بالاتر تصمیم گیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید