سد غذایی دست ساز دشت سیرمند کام تشنه 10 روستا را سیراب می کند.


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916527

باوقار گفت: پروژه بند تغذیه مصنوعی سدی است که انتظار می رود نقطه شروع توسعه و پیشرفت همه جانبه روستا باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر یاسین باوکار رئیس بسیج سازندگی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه اجرای پروژه های مربوط به انتقال آب یکی از مهمترین اولویت های بسیج سازندگی استان هرمزگان است و برای اجرای این پروژه ها، از ظرفیت مردم و نهادهای مجری به دلیل مردم محور بودن استفاده می شود. و حضور مردم در مناطق مختلف موتور محرکه بسیج سازندگی هرمزگان محسوب می شود

باوکار افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند مردم نعمت انقلاب هستند، بسیج و گروه های جهادی هرمزگان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مناطق محروم و ارائه خدمات خالصانه به مردم به کار بسته اند. مسیر را به تاخیر نمی اندازند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات فراوان در حوزه آب، بسیج سازندگی اقدامات خوبی در استان هرمزگان برای رفع مشکلات کم آبی انجام داده است، بنابراین وجود سد تغذیه مصنوعی در دشت سیرمند می تواند مشکل کم آبی را برطرف کند. آب در روستاهای واقع در این دشت که شامل سیرمند، سردار، فرزخ، بناب، تل مرا و پارابدین است و در مجموع 1352 نفر سکنه دارد.

مسئول سازندگی بسیج هرمزگان افزود: پروژه بند تغذیه مصنوعی سدی است که انتظار می رود نقطه شروع توسعه و توسعه همه جانبه روستا باشد. سدی که در محدوده روستای سکنه سیرمند با مصالح سنگی ملات ساروج به ارتفاع بیش از 18 متر از بستر رودخانه و قطر 20 متر در حال ساخت است و باید آب آشامیدنی اهالی شهر را تامین و ذخیره کند. روستای 8 تا 10 روستا.

باکار تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی در سال های اخیر و همچنین افزایش مصرف منابع آب زیرزمینی، سطح آب های زیرزمینی دشت در مدت 25 سال به میزان 10 متر کاهش یافته است که اشغال بیشتر مردم کشاورزی هستند و منبع تامین آب آن ضروری است، آنها و تامین آب شرب منطقه از منابع آب زیرزمینی هستند، بنابراین تقویت و نگهداری آب های زیرزمینی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، طرح تغذیه مصنوعی سیرمند رسیده است. مرحله اجرا

وی خاطرنشان کرد: تامین نیاز آب شرب و نیاز اراضی کشاورزی در دست احداث به مساحت 100 هکتار جهت توسعه کشاورزی و باغات و همچنین توسعه گردشگری و تفریحی از اهداف این طرح که با همکاری شرکت مشترک آب منطقه ای هرمزگان در دست اجراست.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید