سراج و همراهانش به دنبال قدرت در فدراسیون هستند

حتی عنوان شد که صلاحیت او تایید نشده است اما کیست که نداند برای حرف اول در انتخابات ورزشی لابی می کند. وقتی مشخص شد بهاروند نمی تواند نامزد ریاست جمهوری شود، لابی هایی به وجود آمد تا عزیزی هادم (که ظاهراً در دقیقه 90 واجد شرایط بود!) تا با کمک افراد مختلف به قدرت برسد و فوتبال را غافلگیر کند. امروز اتفاق عجیب دیگری در حال رخ دادن است. همان کسانی که به عزیز هادم کمک کردند تا رئیس فدراسیون شود، این روزها در صدد برکناری او هستند!

نه خیلی خوب و نه خیلی بد

نمی توان به صراحت درباره عملکرد عزیزی هادم در اف.ف اظهار نظر کرد. نه آنقدر خوب بود که از او و تصمیماتش دفاع کرد و نه آنقدر بد که به او حمله کرد. همانطور که حذف قرمزها از لیگ قهرمانان را نمی توان به بازگشت فدراسیون نسبت داد، صعود به جام جهانی را هم نمی توان نتیجه تلاش فدراسیون دانست. البته تا زمانی که تصمیم بگیرند کار خاصی انجام ندهند و امیدوار باشند که اسکوچیچ و شاگردانش از بحران عبور کرده و به قطر برسند، امید وجود دارد. هنوز مشخص نیست وی پس از ترک این پست چه خواهد کرد و از فدراسیون ایران به دلیل انتشار وضعیت تایید شده که هنوز اعلام نشده است تشکر کرد.

انتصاب هورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی، استفاده از بهاروند در سازمان لیگ تا قطعی شدن صلاحیتش در انتخابات، ارتباط او با هوبان علم، انتقادات اخیر کمیته اخلاق و اعلام محرومیت 6 ماهه سراج. توسط این کمیته این موضوع باعث شده تا منتقدان به اندازه کافی موضوعاتی برای انتقاد از فدراسیون داشته باشند، اما با نگاهی به عملکرد مدیران قبلی فدراسیون فوتبال که شاهکارهایی مانند قرارداد با ویملویت ساخته اند، متوجه می شویم که اوضاع آنقدر بد نبوده که موضوع اخراج مطرح شود. مطرح شد. اما چه خبر؟

حامیان دیروز، دشمنان امروز

برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خواستار تشکیل جلسه برای آزادی عزیزی هادم شده اند. گفته می شود مهرداد سراج، احسان اصولی، بهرام رضایان، شهره موسوی و میرشاد ماجدی اعضایی هستند که نامه برگزاری این نشست را امضا کردند. عزیزی هادم نیز دو هفته فرصت دارد تا این دیدار را برگزار کند و روز گذشته فدراسیون اعلام کرد که این دیدار روز پنجشنبه 28 بهمن ماه برگزار می شود. نزدیکان عزیزی هادم می گویند بعید است که معترضان تا روز جلسه نظر خود را تغییر دهند و احتمالا برکناری موقت عزیزی هادم در رای گیری مخفیانه ای که پس از تشکیل جلسه فدراسیون (حدود سه ماه) تصمیم گیری خواهد شد، اعلام خواهد شد. بعد). عزیزی، خدمتکار برمی گردد سر کار.

در این مدت یک مدیر موقت انتخاب می شود که احتمالاً به نام مهرداد سراج است که یکی از حامیان عزیز هادم در راه رسیدن به ریاست فدراسیون بود اما بعداً با او درگیر شد و در کنار افرادی مانند علی حطر او نیز یکی از آنها بود. از مشاوران عزیزی هادم برای تشکیل گروه منتقدان عزیزی هادم. گروهی که بعداً متحدان بیشتری پیدا کرد.

تلاش مدیر تیم فقید برای نجات فدراسیون!

همانطور که در بالا اشاره شد عزیزی مدیر این مربی چندان محافظه کار نیست اما سوال اینجاست که منتقدانی که آشکارا نگران وضعیت فوتبال هستند با چه نیت و چه عملکرد دفاعی به دنبال تغییر هستند؟ اگر بعد از روی کار آمدن عزیزی هادم در فوتبال، عده ای به پست های مورد نظر رسیدند، آیا امروز کسی می خواست چنین جلسه ای برگزار کند؟ سرمربی ای که باشگاه پرافتخار سایپا را به جایی رساند که به لیگ دسته اول سقوط کرد و جزو مدعیان صعود به این لیگ نبود و با 18 تیم در رده دوازدهم جدول قرار گرفت، احتمالا باید از این تیم راضی باشد. پایان فصل که به لیگ دسته دوم فوتبال اصلاحات ایالتی نمی افتد؟ آیا نزدیک شدن به رسانه های مدیریتی کافی است؟ اگر این روایت مطابقت داشت، مسئولیت خود عزیزی هادم را بر عهده داشت که از همان ابتدا جلسات فصیح و حدیثی با رسانه ها داشت!

بادران بدتر از سایپا!

یکی دیگر از اعضای هیئت رئیسه مخالف شهره موسوی است. نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، مدیرعامل باشگاه ورزشی بادران در لیگ دسته یک (که امتیازی به وی تعلق گرفت) و مدیرعامل شرکت بازاریابی شبکه ای بادران گستران که در زمینه های مختلف از جمله لوازم آرایشی، بهداشتی و …. فعالیت می کند. او در این دوره به دلیل تمرکز بیشتر روی فعالیت های غیر فوتبالی اش به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، اظهارات بادران در مورد او خبرساز شد. ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس در مصاحبه ای شرکت بازاریابی شبکه ای را به کلاهبرداری متهم کرد و در مصاحبه ای دیگر گفت که رمز ارز تقلبی توسط شرکتی پشتوانه شده است که تیم فوتبال هم دارد. سایت تابناک نیز در خبری با عنوان دردسر بزرگ رمز ارز مورد اختلاف شهره موسوی و همسرش از بازداشت نایب رئیس فدراسیون فوتبال از وزارت اطلاعات خبر داد. در این خبر آمده بود که ف.ع.ح (همسر یکی از اعضای فدراسیون) که صاحب یک شرکت اقتصادی است و به دلیل عدم حضور تیم فوتبال خود در لیگ دسته اول اظهارات تندی علیه فدراسیون فوتبال داشته و توسط وزارتخانه بازداشت شد. از اطلاعات از آنجایی که این دو یک شبکه بازاریابی مرتبط با رمز ارز کینگ مانی را اداره می کنند، اعتراضات مردمی در مقابل این شرکت به راه افتاد و گروهی از مالباختگان نیز مقابل فدراسیون فوتبال تحصن کردند.

حتی پس از راهیابی تیم ملی بانوان ایران به جام ملت ها، گفته می شد که موسوی باید به تاشکند می رفت اما به دلیل مشکلاتی که برای او پیش آمد و ممنوع الخروجی، سفر نکرد. مسافرت رفتن! جالب نیست موسوی امروز در کنار مردمی است که نگران فوتبال هستند؟!

دود ناشی از ترک در چشمان فوتبال

بررسی شرایط فعلی نشان می دهد که در نهایت هر اتفاقی بیفتد به نفع فوتبال نخواهد بود. طبیعتا افرادی که در گزارش به آنها اشاره می شود مدیران کارآمدی نیستند که بتوانند بار فوتبالی را بر دوش بکشند و منافع و اختلافات شخصی وجود دارد. از سوی دیگر اگر پس از آزادی موقت عزیزی هادم، مجمع این تصمیم را تایید نکند و او به کار بازگردد، همکاری او با این هیات با چالش های جدی تری همراه خواهد بود. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی می افتد اما به نظر می رسد فوتبال در این نبرد پیروز نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید