سربازی اجباری: هیچ قانونی در رابطه با خرید خدمت سربازی نداریم/ همه افرادی که در بازی های المپیک یا جهانی مقام می گیرند می توانند معافیت بگیرند/ مشمولان غیبت نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

سربازی اجباری: هیچ قانونی در رابطه با خرید خدمت سربازی نداریم/ همه افرادی که در بازی های المپیک یا جهانی مقام می گیرند می توانند معافیت بگیرند/ مشمولان غیبت نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

روتر جدید : همه افرادی که در بازی های المپیک یا جهانی موفق به کسب مقام شده اند می توانند معافیت دریافت کنند. در مورد سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال، در صورت کسب مقام، این معافیت شامل حال آنها می شود. آنها همچنین می توانند از قانون سرباز قهرمان نیز بهره مند شوند.

رئیس سازمان جامعه فرجا اعلام کرد: دانشجویان غیرحضوری نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی شهرستان فرجه در نشست خبری خود که صبح امروز 29 شهریور ماه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که این روزها مطرح می شود، موضوع معافیت از تحصیل دانش آموزان واجد شرایط است که با آغاز به کار مدارس و دانشگاه ها.

وی ادامه داد: تمامی افرادی که در کنکور شرکت کرده و در مقاطع مختلف پذیرفته شده اند و نیاز به ثبت نام دارند، با توجه به هوشمندی پلیس، تمامی دانش آموزانی که پذیرفته شده اند می توانند درخواست معافیت تحصیلی را از طریق اینترنت ثبت کنند و سامانه ما به صورت خودکار به دانشگاه مربوطه و انتشار به دانشگاه ارسال می شود و افراد می توانند ثبت نام کنند.

داوطلبان می توانند برای معافیت از پلیس اینجانب و افرادی که سال گذشته دیپلم 1400 گرفته اند و سال گذشته در کنکور شرکت کرده اند و امسال در کنکور حاضر شده اند تا 31 مهرماه مهلت دارند سپس به افرادی که دیپلم 1401 خود را دریافت کرده اند نامه ارسال کنند. فرصت شرکت در آزمون دانشجوی داوطلب تا شهریور سال آینده.

وی تاکید کرد: مشمولان غایب نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند. در صورتی که شخصی برای ارسال مدارک یا ثبت نام از طریق سایت و سامانه مشکل داشته باشد می تواند با تماس با پلیس +10 یا خدمات عمومی خدمات لازم را دریافت کند.

وی در ادامه درباره دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از 6 میلیون رزمنده داشتیم که 50 درصد آنها سرباز بودند.

سردار مهری گفت: طبق قانون متولدین سال های 1374 تا 1382 مشمول خدمت سربازی هستند و سه میلیون نفر غایب بودند. بیش از 85 درصد قوانین و مقررات را رعایت کرده اند و حدود 14 تا 15 درصد نیز قوانین را رعایت نکرده اند و مشمول غیبت هستند و قانون به آنها اجازه خروج از کشور را نمی دهد و نمی توانند در ادارات دولتی استخدام شوند، اما در صورت استخدام در موسسات خصوصی در صورت فاش شدن جریمه خواهند شد.

وی درباره دریافت وام برای مشمولان غایب گفت: وب سرویس بین سازمان وظیفه عمومی و بانک مرکزی برقرار است و به آنها وام داده نمی شود. از سال 94 تا 97 افرادی که بیش از 8 سال غیبت داشتند می توانستند جریمه پرداخت کنند اما از سال 97 اجرای این قانون به پایان رسید اما در قانون سال گذشته تصویب شد که افراد در سال 97 قسط پرداخت می کردند. پایان سال پرداخت اقساط گذشته در حال حاضر هیچ قانونی در مورد خرید خدمت سربازی نداریم.

وی تصریح کرد: تمامی افرادی که در المپیک یا بازی های جهانی موفق به کسب مقام شده اند می توانند معافیت دریافت کنند. در مورد سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال، در صورت کسب مقام، این معافیت شامل حال آنها می شود. آنها همچنین می توانند از قانون سرباز قهرمان نیز بهره مند شوند.

سردار مهری تصریح کرد: افراد نخبه نیز به ستاد کل راه اندازی می شوند و اسامی آنها به سازمان وظیفه عمومی ارسال می شود و پس از گذراندن دوره آموزشی عمومی در قسمت نخبگان پروژه را تکمیل و کارت پایان خدمت دریافت می کنند. پروژه تحقیقاتی برای آنها کارت صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید