سردار آزمون گران ترین ستاره آسیا در ماه ژانویه است

سردار آزمون گران ترین ستاره آسیا در ماه ژانویه است

فابریتزیو رومانو، گزارشگر سرشناس نقل و انتقالات، از احتمال پیوستن سردار آزمون از مارسی به این باشگاه خبر داد و خبر جالبی از فوتبال دوستان ایرانی داد و از آغاز مذاکرات اولیه مدیران این باشگاه برای آوردن مهاجم ایرانی لورکوزن خبر داد. .

آن طور که رومانو و منابع فرانسوی اعلام کردند مبلغ این انتقال ده میلیون یورو خواهد بود تا سردار آزمون گران ترین خرید آسیایی در پنجره نقل و انتقالات اروپا باشد.

به همین دلیل در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به سیاست های نقل و انتقالاتی مارسی در یک سال گذشته و تمایل این تیم برای پذیرش بازیکنی در پست سردار آزمون.

مارسی در سال گذشته علاقه بسیار جدی به جذب فوتبالیست های شاغل در لیگ برتر نشان داد. ستاره‌هایی که در لیگ برتر نمی‌درخشیدند یا بعد از یکی دو فصل درخشان با رکود مواجه بودند، به مارسی جذب شدند.

یکی از دلایلی که مارسی چنین سیاستی را در پیش گرفته و برخلاف گذشته که سعی می کرد بیشتر روی آکادمی خود تمرکز کند، حضور پابلو لونگوریا، رئیس این باشگاه است که شبکه ای بسیار گران قیمت را برای جستجو طراحی کرده است. بازیکنانی که در لیگ برتر انگلیس و به طور کلی بریتانیای کبیر از آن استفاده می شود فعالیت زیادی دارد.

در این میان اگر به لیست بازیکنان اصلی مارسی دقت کنیم این موضوع را بهتر متوجه می شویم. به عنوان مثال الکسیس سانچز که در آرسنال و منچستر حضور داشت، متئو گوندوزی که زمانی یکی از استعدادهای ناب آرسنال بود، تاوارس، دیگر ستاره سابق آرسنال که در این فصل با چندین پاس گل عملکرد درخشانی در مارسی داشت یا کولاسیناچ، بازیکن بوسنیایی. بازیکن مارسی همچنین سابقه حضور در آرسنال به عنوان وینگر و دفاع چپ را داشت و هواداران آن باشگاه او را گلادیاتور خطاب می کردند.

البته پابلو لونگوریا با مشاوره و نفوذ ایگور تودور سرمربی این باشگاه بازیکنان تاثیرگذار دیگری را به تیمش اضافه کرد. بازیکنانی مانند اریک بیلی که از منچستریونایتد آمده است یا امببا که سابقه حضور در استون ویلا و نیوکاسل را دارد و اگر جرمی فرتو را به عنوان بازیکنی که تاریخ فوق العاده ای در رم و فیورنتینا سوزا دارد را ترک کنیم، این باشگاه می داند که مالکیتی که آن ها به دست باشگاه های پیشتاز سری آ و لیگ برتر افتادند و اکنون به مارسی آمده اند تا خود را احیا کنند.

نکته قابل توجه در مورد مارسی از دست دادن دو بازیکن باکیفیت این تیم برای این فصل بود. یکی از آنها ویلیام سالیبا است که قرارداد قرضی او در مارسی به پایان رسیده است و او به آرسنال بازگشته تا احتمالاً در پایان این فصل قهرمانی را با مردان آرتتا جشن بگیرد. یکی دیگر از ستاره های این تیم که محصول آکادمی مارسی بود، بابک کامارا، هافبک دفاعی ملی پوش فرانسوی 21 ساله تیم استون ویلا است که این روزها زیر نظر اونای امری عملکرد درخشانی داشته است.

در ژانویه 2021، حدود صد هوادار افراطی مارسی به زمین تمرین این تیم حمله کردند و به سیاست مالی مدیریت مارسی در نقل و انتقالات اعتراض کردند. مشکلی که باعث شد خورخه سامپائولی سرمربی وقت مارسی حتی پس از عدم اقدام مدیران از سمت خود استعفا دهد، همچنان ادامه داشت.

مارسی با ایگور تودور معمولا با سیستم 3421 بازی می کند یعنی با دو هافبک هجومی یا یک مدافع و یک بازیکن داخلی پشت مهاجم که در حال حاضر سانچز است بازی می کند. اگرچه سانچز به عنوان مهاجم در اینتر و آرسنال بازی کرده است، اما ما او را بیشتر به عنوان یک وینگر و بازیکن داخلی می شناسیم که در حال حاضر به عنوان شماره 9 کاذب در مارسی بازی می کند.

چنگیز اوندر و گوندوزی پشت سر او بازی می کنند و با بالا رفتن سن پایت این بازیکن بیشتر به عنوان ذخیره به ترکیب اضافه می شود. نکته جالب اینکه این باشگاه اخیرا سوارز کلمبیایی را در لالیگا به اسپانیول فروخت و یک مهاجم از لیست مارسی خط خورد تا حالا سانچز تنها مهاجم این تیم است.

البته مصدومیت هارت، دستیار سردار آزمون در دفاع کناری باعث شد تا سردار موقعیت بهتری برای بازی در این باشگاه فرانسوی پیدا کند. البته به نظر می رسد در صورت پیوستن سردار به مارسی باز هم آن باشگاه با بازیکن برتر دیگری به خدمت بگیرد چرا که سانچز 35 ساله شرایط حضور در تمامی رقابت ها را به عنوان مهاجم نوک ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید