سردار سلیمانی فرصت های بزرگی برای تهدید ایجاد می کند/ حاج قاسم مرد میدان و دیپلماسی بود

ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795608

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: سردار سلیمانی با مهارت گفت که ما در حال ایجاد فرصت های بزرگ برای تهدیدها هستیم و همین هم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدهادی سید فقهی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از چهره های شاخص تاریخ ماست. او هم مرد زمینی بود و هم مرد دیپلماسی.»

وی افزود: سردار سلیمانی در مناطقی که داعش حضور داشت حضور داشت و با کمک مردم عراق و سوریه داعش را منهدم کرد; البته دولت های این کشورها رسما ما را به این حضور دعوت کرده بودند و ما هم برای امنیت کشورمان با داعش جنگیدیم.

کارشناس غرب آسیا گفت: سردار سلیمانی نهالی را کاشت و کاشت که هر روز که می گذرد بزرگتر، بارورتر و مفیدتر می شود و پس از ترور این شهید بزرگوار، محور مقاومت نه تنها سست نشد، بلکه قوی تر شد. -قوی

سید افگی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نیروی قدس سپاه نیرویی بدون مرز است و هر کجا ظلم باشد، این نیرو با توجه به اولویت ها، نظم و ترتیب به مظلومین و مظلومی که تحت اشغال و مظلوم واقع شده اند کمک می کند. و قابلیت ها

وی با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: امروز ایران پای میز مذاکره است اما دیگر معیشت مردم را به نتیجه مذاکرات ربط نمی دهیم و این مشکلی است که مسئولان آن را برجسته کرده اند. “

این کارشناس بین الملل افزود: از سوی دیگر تیم ایرانی تاکید کردند که مذاکرات ادامه نخواهد داشت و مذاکرات برای مذاکره نیست. بنابراین رویکرد تیم فعلی از قدرت، عقلانیت و منطق بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت عراق در منطقه گفت: بزرگترین تهدید عراق حضور و مداخله آمریکاست و آمریکایی ها در همه مسائل این کشور دخالت می کنند که یکی از آنها بحث انتخابات است. عراق.”

وی گفت: «انتخابات عراق بسیار مهم است زیرا سیستم حکومتی عراق پارلمانی است و عراق انتخابات اخیر را در عراق ایجاد کرده است.

کارشناس آمریکایی غرب آسیا ادامه داد: بازی آمریکا در انتخابات عراق باعث ایجاد اختلاف و جنگ بین شیعیان برای براندازی حکومت شیعه می شود و این برای آمریکایی ها مهم است زیرا بیش از 60 درصد جمعیت عراق شیعه هستند. “

سید فقیه با اشاره به وقایع یمن گفت: در حالی که سعودی ها می گفتند یمن را شش ماه دیگر می گیریم، امروز بعد از گذشت هشت سال متحمل یک سری شکست ها شده اند. بنابراین در اتفاقات اخیر این کشور، انصارولا کنترل شهر مهم و استراتژیک مارب را نیز به دست گرفته است.

وی در خصوص لبنان نیز گفت: مشکل اصلی لبنان حزب الله است و از زمانی که حزب الله تأسیس شد، رویای رژیم صهیونیستی را در سر می پروراند. به همین دلیل است که آمریکایی‌ها و برخی گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی وابسته به آمریکا در لبنان در صدد خلع سلاح حزب‌الله هستند و بارها در این مسیر تلاش کرده‌اند، اما موفق به انجام آن نشده‌اند.

آمریکایی ها 20 سال در افغانستان جنایت کردند، اما در نهایت شکست خوردند و کشور را با شرمندگی ترک کردند، تا جایی که خود بایدن به این شکست اعتراف کرد و گفت دیگر نمی خواهد اجازه دهد نیروهای ما در افغانستان کشته شوند. کارشناس غرب آسیا گفت:

وی گفت: آمریکا می خواست ایران را با طالبان وارد درگیری کند و عده ای در کشور همین خواسته را بر سر آمریکا فریاد زدند در حالی که جنگ و درگیری در افغانستان به ضرر مردم این کشور است.

وی افزود: «امروز ما در واقع با طالبان سر و کار داریم و با دولت افغانستان همانطور رفتار خواهیم کرد که آنها با ما رفتار می کنند.

سید افگی گفت: سردار سلیمانی ماهرانه گفت ما از دل تهدیدها فرصت های بزرگی ایجاد می کنیم و همین هم شد و آمریکایی که با ایجاد داعش در منطقه سعی در رسیدن به اهداف خود داشت امروز به نفوذ ایران در منطقه پی می برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید