سردرگمی شهروندان با تغییر ساعت اداری و عدم تغییر ساعت طرح ترافیک

سردرگمی شهروندان با تغییر ساعت اداری و عدم تغییر ساعت طرح ترافیک

روز جدید : یک هفته از تغییر ساعت کاری ادارات می گذرد اما از تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش خبری نیست و همین موضوع تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

دولت به منظور صرفه جویی در مصرف برق، ساعات کاری ادارات را از روز شنبه 21 خرداد تا 3 شهریورماه از ساعت 7 الی 13:30 تغییر داد. اگرچه ساعات کار تغییر کرده است، اما بسیاری از ادارات و مراکز در مرکز شهر و به عنوان بخشی از برنامه جابجایی یا کاهش آلودگی هوا مستقر هستند و بسیاری از کارمندان ترجیح می دهند با وسیله نقلیه خود به محل کار بروند.

الان در ضمن ساعت کار ادارات عوض شده ولی ساعت طرح ترافیک نه! زمان تهیه نقشه راه تغییری نکرده و فاصله طولانی پایان ساعت کاری تا پایان نقشه راه باعث سردرگمی شهروندان به خصوص تردد در مرکز شهر شده و حتی ساکنان منطقه نیز با مشکل مواجه شده اند. ایسنا یکی از شهروندان ساکن در منطقه PDP: محل کار من در محدوده PPP است و به دلیل مسافت زیاد و شلوغی وسایل نقلیه عمومی می خواهم با ماشین سرکار بروم اما با تغییر ساعت کار. زمان برگشت به مشکل خوردم چون ساعت 13:30 دفاتر تعطیله ولی زمان اجرای پروژه 17 ساعته و مابه التفاوت سه ساعت و نیم رو چطور میگذرونیم؟ ما نمی توانیم طبق برنامه سفر کنیم چون جریمه می شویم و نمی توانیم ماشین را رها کنیم و به خانه برویم و نمی توانیم به اداره برگردیم! دقیقاً چه کاری باید انجام شود؟

یکی دیگر از شهروندان ساکن محدوده طرح ترافیک نیز خبر داد: طبق مصوبه شورای شهر تهران، ساکنان محدوده طرح ترافیک صبح ها می توانند خروج آزاد و از ساعت 14:30 بعدازظهر ورود رایگان داشته باشند. مشکلی برای خروج نداریم اما ساعت کار تا ساعت 13:30 است و باید یک ساعت تا ساعت 14:30 در خیابان بمانیم تا به خانه برسیم، جالب اینکه با شهرداری تماس گرفتیم، گفتند شورای شهر تصمیم می گیرد در این رابطه

اما تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به ایسنا گفت که باید در شورای ترافیک تهران برای تغییر ساعت طرح ترافیک تصمیم گیری شود و من به معاون حمل و نقل تذکر دادم.

وی ادامه می دهد: بحث تغییر زمان بندی طرح را باید رها کرد زیرا هم برای افرادی که منازلشان در منطقه است و هم برای کارکنان مشکل دارد و فاصله زمانی زیادی بین تعطیلی دفتر تا اداره وجود دارد. پایان طرح و منتظر شورای ترافیک تهران هستیم موضوع را تعیین کنید.

حال باید منتظر ماند و دید شورای قاچاق استان تهران چه زمانی تشکیل جلسه می دهد و این بار نه به خاطر تاج، بلکه در راستای تصمیم دولت مبنی بر تغییر ساعت کاری مجدد، تغییر ساعت طرح ترافیک را بررسی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید