سردرگم از انتخاب شهردار کرمانشاه/ این ماجرای تلخ کی به پایان می رسد؟!

ساعت: 23:12
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789822

هنوز شهرداری برای کرمانشاه انتخاب نشده است. همین کافی است تا بفهمیم کرمانشاه چقدر مشکلات دارد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، هنوز شهرداری برای کرمانشاه انتخاب نشده است. همین کافی است تا بفهمیم کرمانشاه چقدر مشکلات دارد!

دلیل این وضعیت نامناسب برای شهر کرمانشاه را باید اعضای شورای شهر جویا شوند! کسانی که به مردم رای دادند تا شهردار را انتخاب کنند، اما هنوز نه!

پنج اقلیت نیز در انتخابات شهردار امروز غایب بودند

هاشم درویشی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز با بیان اینکه روند انتخابات توسط مردم انجام می شود و شهردار توسط اعضای شورای شهر که منتخب مردم هستند انتخاب می شود، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از افراد به عنوان شهردار تهران به فینال رسیده است و وی به عنوان شهردار انتخاب می شود. توانست با شش رای اکثریت آرا را به دست آورد که باید نقد و سپس تایید شود.

وی با گلایه از اینکه برخی از دوستان اجازه ندادند جلسه انتخاب شهردار به حد نصاب برسد، افزود: اگر جلسه مورد نظر به حد نصاب می رسید، باید سه هفته پیش شهردار تعیین می شد.

یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه گفت: متأسفانه اقوام صمیمی بودند و در جلسات قبلی ناپدید شدند. در جلسه امروز پنج اقلیت نیز غایب بودند که به دلیل عدم حضور این افراد، جلسه به حد نصاب قانونی نرسید.

درویشی با بیان اینکه استاندار یا شورای حل اختلاف برای رسیدگی به غیبت ها نیاز به تشکیل جلسات فوق العاده دارد، گفت:

وی با برشمردن تبعات منفی تاخیر در انتخاب شهردار خاطرنشان کرد: برنامه 1401 در حال تدوین است که البته نواقصی نیز دارد و شهردار باید بر آن تسلط پیدا کند. با نزدیک شدن به عید سعید فطر باید اقدامات لازم انجام شود.

درویشی با بیان اینکه دوستانی که نامشان در اقلیت است از همکاران انتظار می رود در انتخاب شهردار آنها را همراهی کنند، افزود: همیشه اختلاف سلیقه وجود دارد. عده ای یک نفر را و عده ای دیگر را شهردار می دانند، «رأی گیری به امانت است، بنابراین رأی اکثریت هر چه باشد، همه باید به آن احترام بگذارند.

وی گفت: انتظار می رود دوستان دیگری نیز حضور داشته باشند تا بتوانیم شهرداری را به درستی اداره کنیم.

استاندار و ستاد استانداری باید درخواست تشکیل جلسه فوق العاده بدهند

احسان احسانی نیز در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: امروز پنجمین جلسه ای بود که برخی از دوستان در جلسه حضور نداشتند و غایب بودند که باعث می شود بسیاری از برنامه های شهرداری سر جای خود بماند و تصمیم گیری اعضای شورای شهر به تاخیر بیفتد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط موجود استاندار کرمانشاه باید بر اساس قانون وارد شده و جلسه اضطراری تشکیل دهد.

احسانی گفت: فرمانداری و کارکنان فرمانداری به لحاظ حساسیت و دلسوزی نسبت به وضعیت شهرستان درخواست تشکیل جلسه اضطراری کنند.

وی افزود: تاخیر در انتخاب شهردار ضربه های زیادی به شهرداری وارد می کند.

احسانی افزود: بسیاری از برنامه های شهرداری از جمله لوایح، بودجه سال آینده، تفاهم نامه ها و مسائل درآمدی برجای مانده است.

وی افزود: انتخاب شهردار که به دلیل غیبت برخی از اعضای شورای شهر مهمترین و اصلی ترین وظیفه شورا است انجام نشده است.

پوریا فهری پیش از این نشست اعلام کرد که این دیدار امروز برگزار نمی شود و به هفته آینده موکول می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید