سرعت برخورد یکی از قابلیت های موشک خیبر شکن است.


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807336

فرمانده کل سپاه گفت: برتری و سرعت اصابت ضربه یکی از قابلیت های منحصر به فرد موشک راهبردی خیبر شکن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه امروز (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از موشک دوربرد و موشک بلند «خیبر شکن» گفت: موشک خیبر شکن که از نسل سوم است. موشک، هم سوخت جامد دارد و هم استفاده آسان.

وی گفت: این موشک با اثربخشی خود در واقع قدرت زیادی به سامانه موشکی سپاه افزوده است.

فرمانده سپاه گفت: استفاده از موشک‌های ناوشکن خیبر در واقع این قابلیت را در مجموعه ایجاد کرده است که به دلیل کاهش وزن بسیار چابک و درایتی است که به یک سوم رسیده است و فرصت بسیار خوبی را برای استفاده در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: این موشک عملا زمان آماده سازی و شلیک در موقعیت را به یک ششم کاهش داده و به دلیل مواد به کار رفته در کلاهک آن، قابلیت های آن چندین برابر TNT افزایش یافته است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: در جنگ‌های امروز با این توانی که برای ما به‌دست آمد، عملاً می‌توانیم از این نوع موشک‌ها که در مرحله نهایی قدرت مانور بالایی دارند، برای رسیدن به اهداف دشمن استفاده کنیم. مسافت 1450 کیلومتر ضربه و مشت.

سردار حججی زاده تاکید کرد: این سامانه تماما ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان پرتلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید