سرقت های متعدد تجهیزات مخابراتی گریبان اهالی گلستان را گرفته است

ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1779999

شاهمرادی گفت: در شرایط فعلی به دلیل سرقت های فراوان تجهیزات تلفنی، روند تعمیر مسیرهای سرقتی و رفع مشکلات به کندی پیش می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; عدم آنتن دهی در اماکن و تمدید برخی از بررسی های شرکت مخابرات موجب شکایت شهروندان در استان شده است.

انتظار مردم از مخابرات منطقه گلستان برای رسیدگی به موقع و رسیدگی به خسارت و قطعی تلفن است، اما گاهی گفته می شود رسیدگی به درخواست ها زمان زیادی می برد و همین موضوع باعث گلایه بسیاری از شهروندان شده است. .

علاوه بر این در برخی از مناطق شهری مردم از نبود آنتن مناسب برای تلفن همراه گلایه دارند و این امر مشکلاتی را برای کسب و کار آنها ایجاد می کند.

برخی از این مشکلات بر اساس گزارش های مردمی و مسئولان مخابراتی ناشی از سرقت تجهیزات مخابراتی است که روند برخورد با قطعی و آسیب تلفن همراه را طولانی کرده است.

اما مردم می گویند نصب جعبه اتصال زمان زیادی نمی برد، اما به گفته مدیرعامل یک شرکت مخابرات در استان گلستان، مشکل اصلی ایمن سازی آن جعبه های اتصال است.

گلمعلی شهرادی گفت: بازدیدهای دوره ای برای بررسی پایداری شبکه تلفن در استان داریم و اگر مردم به ما سیگنال بدهند قطعا تلاش می کنیم به موقع اقدام کنیم.

وی افزود: مردم برای رفع مشکل خود می توانند در سال 2020 خسارت اینترنتی و در سال 2017 تلفن ثابت را اعلام کنند، اما در شرایط فعلی به دلیل تعدد سرقت ها، روند تعمیر مسیرهای سرقتی و رفع مشکلات کند است و تمام تلاش ما این است. برای سرعت بخشیدن به این زمان

این مقام مسئول گفت: از ابتدای سال تاکنون 350 جعبه توزیع گوشی تلفن همراه به سرقت رفته و چاره ای جز تعمیر این خطوط تلفن نداریم.

شاهمرادی تاکید کرد: مخابرات با داشته های خود ثبات آموزش در فضای مجازی، سامانه شاد، کسب و کار اینترنتی را با همت همکاران برقرار کرده است در حالی که در استان یک میلیون و 500 هزار مشترک با اول و 600 هزار مشترک ثابت داریم. 120 هزار مشترک نیز از اینترنت پرسرعت خانگی استفاده می کنند که 24 ساعت شبانه روز حفظ می شود و نتیجه این تلاش ها این است که مصرف اینترنت در گلستان از جایگاه بالاتری نسبت به کشور برخوردار است.

وی گفت: مخابرات در سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد و ریال از درآمد دولت بی بهره بود و در 12 سال گذشته ریالی به تعرفه تلفن ثابت اضافه نشده است و برای هر خط ثابت 5000 تن درآمد داریم که هزینه می کنیم. 20000 تن برای هر خط ثابت.

این مقام مسئول تاکید کرد: درآمدها با هزینه های ما همخوانی ندارد و باید حداقل هزینه های نگهداری خطوط ثابت در حساب های مخابرات محاسبه شود.

شاهمرادی بیان کرد: اگر آمار سرقت ها با این سرعت ادامه پیدا کند قطعا مخابرات با مشکل مواجه می شود و امکان زیرزمین شدن خطوط تلفن همراه در بسیاری از نقاط وجود ندارد و این امر هزینه های زیادی را متوجه مخابرات می کند.

البته با اجرای اقداماتی برای جلوگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی با کمک نیروی انتظامی، این امر باعث کاهش حجم سرقت تجهیزات در منطقه گلستان می شود.

همچنین هوشیاری مردم در ارائه گزارش به موقع سرقت ها و همچنین افزایش گشت های پلیس می تواند این شکایات را کاهش دهد.

در ایام تاج و تخت، این سرقت ها علاوه بر نارضایتی و آسیب به کسب و کار، مشکلاتی را برای برخی از دانش آموزانی که از اینترنت خانگی در منزل برای دسترسی به شبکه شاد استفاده می کنند، ایجاد کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید